Sökning: "educational perspectives"
Visar resultat 1 - 5 av 572 avhandlingar innehållade orden educational perspectives.
1. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor
Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER
2. Att överbrygga perspektiv : En studie av behovsbedömningssamtal inom äldreinriktat socialt arbete
Sammanfattning : The aim of the study was to describe and analyse institutional practice in need assessment dialogues. The questions were: How are the dialogues structured? How is the professional dialogue content combined with: the institutional, traditional and personal perspectives? How are communicative problems solved?Mapping, assessing and deciding on social welfare or other aid measures for elderly people is one part of the concretisation of the elderly care policy in the encounter with the individual citizen. LÄS MER
3. Students’ Perspectives on Bullying
Sammanfattning : The aim of the present thesis was to listen to, examine and conceptualise students’ perspectives on bullying. Students’ perspectives have not been commonly heard in research and less qualitative research has been conducted. LÄS MER
4. Friluftsliv in Swedish Physical Education – a Struggle of Values : Educational and Sociological Perspectives
Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine some of the educational and sociological conditions underlying the production of teaching in friluftsliv within the Physical Education (PE) subject in Swedish compulsory school. Despite the value awarded to the Scandinavian outdoor practice friluftsliv, in both the national PE curriculum document and in Physical Education Teacher Education (PETE) in Sweden, it does not seem to be thoroughly implemented in compulsory school teaching. LÄS MER
5. Engagement, directed motivational currents, and second language learning : adult immigrant perspectives
Sammanfattning : The dissertation answers calls for the integration of motivation and engagement theory and research among highly educated adult-migrant language learners. Specifically, the purpose of this dissertation is to propose a model to describe the interactions between the motivation construct Directed Motivational Currents (DMCs) and the engagement construct Engagement with Language (EWL). LÄS MER