Sökning: "educational material"
Visar resultat 16 - 20 av 747 avhandlingar innehållade orden educational material.
16. Ett annorlunda BRUS : ett läromedels litteraturförmedling i spänningsfältet mellan tradition och förnyelse
Sammanfattning : This thesis discusses different challenges of mediating literature in textbooks. The study is based on a critical analysis of the textbook BRUS as well as other textbooks. BRUS displays evident and pas- tichelike influences from postmodern culture, features that are still unusual in textbooks. LÄS MER
17. När fysik blir lärområde i förskolan
Sammanfattning : This dissertation includes four separate empirical studies, and is directed towards what happens when physics becomes a learning area in preschool. It is about children and preschool teachers exploring and working with physical phenomena such as friction, sound, floating and sinking. LÄS MER
18. Formulating knowledge: Engaging with issues of sustainable development through academic writing in engineering education
Sammanfattning : Given that knowledge in society is increasingly shaped by textuality and dependent on texts, higher education holds a special responsibility for introducing and guiding students into text practices contingent on disciplinary fields and their knowledge traditions. On a general level, this doctoral thesis investigates how participation in such text practices at university functions as a means for engaging students with knowledge that is new to them. LÄS MER
19. Undervisning med stöd av förproducerade material : Ett närmande av naturvetenskap i förskolan
Sammanfattning : This thesis aims to develop an understanding of the possibilities and challenges pre-produced teaching materials present to teachers and the learning opportunities children are offered in teaching that uses such materials. To do this a study of preschool teachers and children from three preschool departments in Sweden was carried out. LÄS MER
20. Handlingar i matematikklassrummet : En studie av undervisningsverksamheter på lågstadiet då räknemetoder för addition och subtraktion är i fokus
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva, analysera och förstå matematikundervisning på lågstadiet. Mer precist är syftet att undersöka vad denna undervisning ger elever i några klassrum möjlighet att lära då undervisningsinnehållet är skriftliga räknemetoder för addition och ubtraktion. LÄS MER