Sökning: "early years’ science education"

Visar resultat 6 - 10 av 22 avhandlingar innehållade orden early years’ science education.

  1. 6. Interaktion och naturvetenskap i en förskola och en förskoleklass

    Författare :Annika Elm; Staffan Selander; Tore West; Claes Malmberg; Sverige Stockholm Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early childhood; early years; interaction; pre-school; science education; förskola; förskoleklass; interaktion; naturvetenskap; Educational work; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med det här forskningsarbetet är att öka förståelsen av hur mönster i interaktionsprocesser påverkar barn och lärare i samtidiga skeenden. Studien syftar även till att öka insikten om hur naturvetenskapligt innehåll väljs ut och gestaltas i samspel mellan såväl barn som barn och lärare i en förskola och förskoleklass. LÄS MER

  2. 7. Undervisning med stöd av förproducerade material : Ett närmande av naturvetenskap i förskolan

    Författare :Elin Eriksson; Monika Vinterek; Annie-Maj Johansson; Sven Persson; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teaching; learning; pre-produced teaching materials; preschool; early childhood education; natural science; “Science and Technology for All”;

    Sammanfattning : This thesis aims to develop an understanding of the possibilities and challenges pre-produced teaching materials present to teachers and the learning opportunities children are offered in teaching that uses such materials. To do this a study of preschool teachers and children from three preschool departments in Sweden was carried out. LÄS MER

  3. 8. Avdunstning och molekyler : en longitudinell studie av hur grundskoleelever utvecklar sina uppfattningar om avdunstningsfenomen

    Författare :Ann-Charlotte Lindner; Andreas Redfors; Mats Lindahl; Frank Bach; Högskolan i Kalmar; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ämnesdidaktik; Naturvetenskap; Grundskolan; Molekyler; Avdunstning; Education; Pedagogik; Science Education; Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning;

    Sammanfattning : This thesis presents results from a longitudinal study of students in compulsory school. The project started in spring 1997 when the students were about six years old, and finished in spring 2006 when they left compulsory school. LÄS MER

  4. 9. Lärares tal och barns nyfikenhet : kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan

    Författare :Susanne Thulin; Niklas Pramling; Ingrid Pramling Samuelsson; Lena Bäckström; Jan-Erik Johansson; Högskolan Kristianstad; Gothenburg University; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; Science; Learning; Curriculum; Content; Early childhood education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to generate new knowledge about how children and teachers communicate scientific contents in preschool. The general research question is formulated as: How do the object of learning and the act of learning appear in communication about scientific contents in preschool? This thesis is a collection of three (previously published) empirical studies and takes shape in the encounter between a projected knowledge acquisition task for preschool and the educational tradition of preschool. LÄS MER

  5. 10. Lärares tal och barns nyfikenhet: Kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan

    Författare :Susanne Thulin; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; Science; Learning; Curriculum; Content;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to generate new knowledge about how children and teachers communicate scientific contents in preschool. The general research question is formulated as: How do the object of learning and the act of learning appear in communication about scientific contents in preschool? This thesis is a collection of three (previously published) empirical studies and takes shape in the encounter between a projected knowledge acquisition task for preschool and the educational tradition of preschool. LÄS MER