Sökning: "doktorsavhandlingar didaktik Göteborg"

Visar resultat 1 - 5 av 143 avhandlingar innehållade orden doktorsavhandlingar didaktik Göteborg.

  1. 1. Om ljuset i tillvaron. Ett undervisningsexperiment inom optik

    Detta är en avhandling från Göteborg : Göteborg University

    Författare :Frank Bach; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2001]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NA-didaktik; lärande; undervisning; Science Education;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Group work and physics characteristics, learning possibilities and patterns of interaction

    Detta är en avhandling från Göteborg : Chalmers University of Technology

    Författare :Maria Berge; Umeå universitet.; [2011]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; group work; engineering education; higher education; physics education; science education; multi-theoretic perspective; phenomenography; variation theory; positioning theory; conversation analysis;

    Sammanfattning : This thesis explores group work in physics at university level. The guiding researchinterest is what happens in the students’ interactions during such (instructional)activities, focusing both on the physics content and group dynamics. LÄS MER

  3. 3. Mathematics Teachers and Their Teaching - A Survey Study

    Detta är en avhandling från Göteborg : University of Gothenburg

    Författare :Per Olof Bentley; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2003]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Professionalism; Knowledgebase; Educational Conditions; Policy variables; Teaching Process; Teaching Aproaches;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Barns skriftspråkande - att bli en skrivande och läsande person Early childhood literacy : Becoming literate

    Detta är en avhandling från Göteborg : Göteborg University

    Författare :Karin Gustafsson; Elisabeth Mellgren; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2005]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children; teaching; learning; environment; interaction; writing; reading; literacy; multimodal; early childhood literacy; preschool; school; phenomenography; sociocultural perspective; action research;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute to the knowledge of how early childhood literacy can be understood in pre-school and school, focusing on ages 1-8 years. We assume that children are competent and creative and generate meaning in the way they deal with text. LÄS MER

  5. 5. Kritiskt tänkande i grundskolans samhällskunskap. En fenomenografisk studie om manifesterat kritiskt tänkande i samhällskunskap hos elever i årskurs 9. Critical thinking in compulsory school civics. A phenomenographic study of 9th grade students’ critical thinking in civics

    Detta är en avhandling från Göteborg : University of Gothenburg

    Författare :Kristoffer Larsson; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; critical thinking; higher-order thinking; problem solving; phenomenography; variation theory; civics; social studies; students; compulsory school;

    Sammanfattning : Cultivating students’ critical thinking skills is recognized as a highly important educational goal in many societies in the western world, not least in Sweden. Despite this the research community has so far produced little substantial knowledge on critical thinking and calls for new research approaches have been made. LÄS MER