Sökning: "digitalisering"

Visar resultat 21 - 25 av 74 avhandlingar innehållade ordet digitalisering.

  1. 21. Public Values and Decision Making in the Swedish e-Government Context

    Författare :Leif Sundberg; Katarina L Gidlund; Aron Larsson; Elin Wihlborg; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; decision making; public values; e-Government; beslutsteori; värdeteori; nyttorealisering; digitalisering; e-förvaltning; offentlig sektor;

    Sammanfattning : This thesis addresses topics of public values and decision making in relation to the use of technology in the public sector. The research is conducted in the Swedish government context. A range of values that is specific to the public sector has been defined and classified in prior research. LÄS MER

  2. 22. A Utopian Quest for Universal Knowledge : Diachronic Histories of Botanical Collections between the Sixteenth Century and the Present

    Författare :Anna Svensson; Sabine Höhler; Peder Roberts; Sverker Sörlin; Dániel Margócsy; KTH; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; history of botany; utopia; Oxford University Botanic Garden; pressed plants in books; botanical collection; classification; herbarium; Global Plants; digitisation; database; conservation; natural dyeing; botanikhistoria; utopi; Oxford University Botanic Garden; pressade växter i böcker; botaniska samlingar; klassifikation; herbarium; Global Plants; digitalisering; databas; växtfärgning; Historiska studier av teknik; vetenskap och miljö; History of Science; Technology and Environment;

    Sammanfattning : This thesis explores the history of botany as a global collection-based science by tracing parallels between utopian traditions and botanical collecting, from their sixteenth-century beginnings to the present. A range of botanical collections, such as gardens, herbaria and classification systems, have played a central role in the struggle to discover a global or universal scientific order for the chaotic, diverse and locally shaped kingdom of plants. LÄS MER

  3. 23. Läromedel i praktiken : Läromedelsbruk i religionskunskap på gymnasiet

    Författare :Tomas Widholm; Hans Nilsson; Anna Johnsson Harrie; Kjell O. Lejon; Geir Skeie; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Religious Education; Teaching materials; Use of teaching materials; Textbook; Secondary school; Teachers; Frame factors; Digital equipment; Classroom observations; Religionskunskap; Religionsdidaktik; Läromedel; Läromedelsbruk; Lärobok; Gymnasieskolan; Lärare; Ramfaktorer; Digitalisering; Klassrumsforskning;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka läromedelsbruk i religionskunskap på den svenska gymnasieskolan. Studien argumenterar för en vid förståelse av vad som kan betraktas vara läromedel.Resultaten visar att lärare använder en mångfald av läromedel. Förutom läroboken används olika typer av texter. LÄS MER

  4. 24. Digitalisering av gymnasieskolans verksamhet: tillgång och användning : Digitalization of upper secondary school: access and use

    Författare :Therése Haglind; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitala verktyg; skaldator; mobiltelefonen; LMS; tillgång; användning; gymnasieskolan; 1:1; resurser;

    Sammanfattning : Skolan är en del av samhället och den digitala utvecklingen ger upphov till både möjligheter och utmaningar för skolans verksamhet. Denna licentiatuppsats handlar om digitaliseringen av svensk gymnasieskola och tar sin utgångspunkt i en verksamhet där tillgången till digitala verktyg på flera sätt är tillgodosedd. LÄS MER

  5. 25. Leading learning through digitalization in Swedish schools : beyond school leaders?

    Författare :Josef Siljebo; Ola J. Lindberg; Ulrika Haake; Neil Selwyn; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Leading; learning; digitalization in schools; cultural-historical activity theory; critical studies; education; education; pedagogik;

    Sammanfattning : How can digitalization in schools be led towards positive outcomes? This has for education policy makers in Sweden been a question for decades. In recent years, formal school leaders in schools have come in focus in policy as important not only for schools in general, also specifically concerning digitalizing schools. LÄS MER