Sökning: "digitaliserad undervisning"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden digitaliserad undervisning.

  1. 1. Digital Didaktisk Design : Att utveckla undervisning i och för en digitaliserad skola

    Författare :Sara Willermark; Lena Pareto; Maria Spante; Ulrika Lundh Snis; Anders D. Olofsson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital teknik; digital didaktisk design; lärare; virtuellt klassrum; TPACK; verksamhetsteori; expansivt lärande; gränser; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : I denna avhandling undersöks grundskollärares arbete med att utveckla sin undervisningspraktik med digital teknik. Mer precist undersöks hur en sådan utveckling kan identifieras, förstås och stödjas. Empirin härstammar primärt från ett treårigt aktionsorienterat skolutvecklingsprojekt i nordisk grundskola. LÄS MER

  2. 2. Det bästa av två världar : Förskollärares arbete med digitala och analoga resurser i förskolans STEM-undervisning

    Författare :Anna Otterborn; Bodil Sundberg; Konrad Schönborn; Andreas Redfors; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitalization; Preschool teachers; Multidimensional STEM teaching; Analog and digital resources; Science; Technology; Programming; Digital tablets; Digitalisering; Förskollärare; Multidimensionell STEM-undervisning; Analoga och digitala resurser; Naturvetenskap; Teknik; Programmering; Datorplattor;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker hur erfarna förskollärare integrerar digitala och analoga verktyg i sin undervisning. Avhandlingen fokuserar på så kallad STEM-undervisning där ämnesområdena naturvetenskap (science), teknik (technology), ingenjörsvetenskap (engineering) och matematik (mathematics) integreras. LÄS MER

  3. 3. Närbyråkrater och digitaliseringar : Hur lärares arbete formas av tidsstrukturer

    Författare :Johan Sandén; Anders Ivarsson Westerberg; Cecilia Gullberg; Martin Qvist; Anette Hallin; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Street-level bureaucracy; Digitalisation; Teachers; Public Administration; Temporal structures; Acceleration; Inertia; Alienation; Coping; Learning Management Systems; Social Media; Digital teaching; Närbyråkrati; Digitalisering; Lärare; Offentlig förvaltning; Tidsstrukturer; Acceleration; Långsamhet; Alienation; Coping; Lärplattform; Utvidgat kollegium; Digitaliserad undervisning; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering;

    Sammanfattning : This dissertation contributes to street-level and public administration research by showing how digitalisations bring temporal structures for street-level bureaucrats, and what consequences that has. It analyses what digitalisation(s) means, and what consequences it has in public sector street-level work. LÄS MER