Sökning: "digitala verktyg"

Visar resultat 11 - 15 av 61 avhandlingar innehållade orden digitala verktyg.

  1. 11. ”Jag kan göra hundra låtar”. Barns musikskapande med digitala verktyg

    Författare :Bo L Nilsson; Musikhögskolan i Malmö; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Pedagogik; Pedagogy and didactics; Musikvetenskap; Musicology; technology; play; orality; children; creativity; musical thinking; Music education; composition; didaktik;

    Sammanfattning : Today’s children live in a world where music in all its different forms has become a significant factor in their everyday life. From earlier research we know that young children are able to create music by singing and using musical instruments. LÄS MER

  2. 12. Template-Based Design Analysis : An Alternative Approach for the Engineering Designer to Perform Computer-Based Design Analysis

    Författare :Håkan Petersson; Robert Bjärnemo; Damien Motte; Kjell Andersson; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Computer-Based Design Analysis; Engineering Design process; Template; and Template-Based Design Analysis; Datorbaserad konstruktionsanalys; Konstruktionsprocess; undersökning; beräkningsstöd samt minskade ledtider; MallBaserad KonstruktionsAnalys; Computer-Based Design Analysis; Engineering Design process; Template; and Template-Based Design Analysis;

    Sammanfattning : The current trend in industry to encourage engineering designers to take an active part in the analysis of their own design solutions is apparent in many companies today, domestically as well as abroad.From a research project with the objective to develop a computer-based design system for the design of lightweight grippers, one of the major difficulties was to overcome the system users’ lack of knowledge and experience in the design of lightweight structures and Computer-Based Design Analysis (CBDA). LÄS MER

  3. 13. Det bästa av två världar : Förskollärares arbete med digitala och analoga resurser i förskolans STEM-undervisning

    Författare :Anna Otterborn; Bodil Sundberg; Konrad Schönborn; Andreas Redfors; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitalization; Preschool teachers; Multidimensional STEM teaching; Analog and digital resources; Science; Technology; Programming; Digital tablets; Digitalisering; Förskollärare; Multidimensionell STEM-undervisning; Analoga och digitala resurser; Naturvetenskap; Teknik; Programmering; Datorplattor;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker hur erfarna förskollärare integrerar digitala och analoga verktyg i sin undervisning. Avhandlingen fokuserar på så kallad STEM-undervisning där ämnesområdena naturvetenskap (science), teknik (technology), ingenjörsvetenskap (engineering) och matematik (mathematics) integreras. LÄS MER

  4. 14. Digitala verktyg i en naturvetenskaplig undervisningspraktik : Lärares beskrivningar och hur deras TPACK påverkar undervisningen

    Författare :Karin Ollinen; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Lärares användning av digitala resurser i undervisningen : "Kombinationen av ett praktiskt verktyg och en skicklig lärare"

    Författare :Eva Svensson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : AbstractThis thesis investigates the use of digital resources in education with a 1-1 computer to student ratio. Studies were performed with a sociocultural perspective and in the light of the theory of affordances. The two studies differ methodologically but the shared topic is teachers’ usage of digital resources. LÄS MER