Sökning: "digitala verktyg"
Visar resultat 11 - 15 av 61 avhandlingar innehållade orden digitala verktyg.
11. ”Jag kan göra hundra låtar”. Barns musikskapande med digitala verktyg
Sammanfattning : Today’s children live in a world where music in all its different forms has become a significant factor in their everyday life. From earlier research we know that young children are able to create music by singing and using musical instruments. LÄS MER
12. Template-Based Design Analysis : An Alternative Approach for the Engineering Designer to Perform Computer-Based Design Analysis
Sammanfattning : The current trend in industry to encourage engineering designers to take an active part in the analysis of their own design solutions is apparent in many companies today, domestically as well as abroad.From a research project with the objective to develop a computer-based design system for the design of lightweight grippers, one of the major difficulties was to overcome the system users’ lack of knowledge and experience in the design of lightweight structures and Computer-Based Design Analysis (CBDA). LÄS MER
13. Det bästa av två världar : Förskollärares arbete med digitala och analoga resurser i förskolans STEM-undervisning
Sammanfattning : Den här avhandlingen undersöker hur erfarna förskollärare integrerar digitala och analoga verktyg i sin undervisning. Avhandlingen fokuserar på så kallad STEM-undervisning där ämnesområdena naturvetenskap (science), teknik (technology), ingenjörsvetenskap (engineering) och matematik (mathematics) integreras. LÄS MER
14. Digitala verktyg i en naturvetenskaplig undervisningspraktik : Lärares beskrivningar och hur deras TPACK påverkar undervisningen
Sammanfattning : .... LÄS MER
15. Lärares användning av digitala resurser i undervisningen : "Kombinationen av ett praktiskt verktyg och en skicklig lärare"
Sammanfattning : AbstractThis thesis investigates the use of digital resources in education with a 1-1 computer to student ratio. Studies were performed with a sociocultural perspective and in the light of the theory of affordances. The two studies differ methodologically but the shared topic is teachers’ usage of digital resources. LÄS MER