Sökning: "digital kompetens"

Visar resultat 6 - 10 av 27 avhandlingar innehållade orden digital kompetens.

  1. 6. Towards Digital Product-Service Platforms in Manufacturing Firms : Exploring Organizational and Managerial Aspects

    Författare :Johan Simonsson; Mats Magnusson; Gunilla Sandström; Anders Johansson; Anna Öhrwall Rönnbäck; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Keywords: Servitization; product-service system; digitalization; digital transformation; platform;

    Sammanfattning : This thesis is positioned at the intersection of product and service development and enabling digital technologies in the context of incumbent manufacturing firms. When these concepts are blended together into digital product-service systems, value growth and business model innovation may be achieved. LÄS MER

  2. 7. OPENING THE BOX : Exploring the presumptions about the 'Net Generation'

    Författare :Sheila Zimic; Bo Sundgren; Katarina Lindblad-Gidlund; Patrik Hernwall; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Net Generation ; presumptions; deconstruction; digital competence; digital participation; Informatics; computer and systems science; Informatik; data- och systemvetenskap;

    Sammanfattning : There are many names or labels which refer to the generation growing up with digital media and these include labels such as ‘Net Generation’ (Tapscott, 1998), ‘digital natives’ (Prensky, 2001), ‘cyberkids’ (Holloway, 2003) and ‘MySpacegeneration’ (Rosen, 2008). The core idea behind these labels is that young people who have grown up surrounded by digital technology are very different to previous generations in their way of using and even thinking about the new digital technology. LÄS MER

  3. 8. Blending Politics and New Media : Mediatized Practices of EU Digital Diplomacy

    Författare :Elsa Hedling; Statsvetenskapliga institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mediatization; public diplomacy; digital diplomacy; EU; EEAS;

    Sammanfattning : This thesis explores the relationship between politics and new media in the context of digital diplomacy at the European External Action Service (EEAS) 2011-2017. In contrast to dominant approaches to the mediatization of politics that consider political logic to be dominated or even replaced by media logic, it gives greater emphasis to the role of the political context, its actors and their practices. LÄS MER

  4. 9. Nöjesläsare och analytiska texttolkare : Empiriska perspektiv på läsarattityder och litterär kompetens hos svenska 18-åringar

    Författare :Olle Nordberg; Torsten Pettersson; Maria Ulfgard; Anna Lyngfelt; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Litteraturdidaktik; gymnasiets svenskämne; litterär kompetens; läsarattityder; fiktion; nationella prov i svenska; empirisk läsforskning; Literature; Litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : AbstractNordberg, Olle (2014) Nöjesläsare och analytiska texttolkare. Empiriska perspektiv på läsarattityder och litterär kompetens hos svenska 18-åringar. Uppsala University, Sweden This thesis discusses the literary reading of Swedish teenagers in the digital era, with a focus on literary competence and attitudes. LÄS MER

  5. 10. Lärarutbildarens professionella agency i en digital tid

    Författare :Anna Roumbanis-Viberg; Karin Forslund Frykedal; Cathrine Edelhard Tømte; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Professional agency; digitalization; teacher educator; professional identity; Professionell agency; digitalisering; lärarutbildare; professionell identitet; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker hur lärarutbildare uppfattar och hanterar sin yrkesvardag i en digital tid. Den digitala transformationen av samhället innebär att lärarutbildaren står inför att lära nytt, att förstå och hantera digitaliseringen i sitt professionella utövande och samtidigt utveckla studenters professionella digitala kompetens och en förståelse för sitt kommande digitala läraruppdrag. LÄS MER