Sökning: "digital kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 102 avhandlingar innehållade orden digital kommunikation.

  1. 1. Archaeological Challenges, Digital Possibilities : Digital Knowledge Development and Communication in Contract Archaeology

    Författare :Fredrik Gunnarsson; Bodil Petersson; Nicolo Dell'Unto; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Archaeology; Digital Archaeology; Digital Knowledge Development; Digital Communication; Digital Documentation; Sandby borg; Arkeologi; Digital arkeologi; Digital kunskapsutveckling; Digital kommunikation; Digital dokumentation; Sandby borg; Archaeology; Arkeologi;

    Sammanfattning : This research concerns the digitalisation of archaeology, with a focus on Swedish contract archaeology. The aim is to understand how the archaeological discipline relates to the change that digitalisation brings and human involvement in these processes. LÄS MER

  2. 2. De länkade orden : Den digitala arenans dynamik

    Författare :Maria Mattus; Martin Kylhammar; Christina Chaib; Mats Ekström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Communication; Internet; freedom of speech; credibility; hypertext; wiki; dialogue; Kommunikation; Internet; yttrandefrihet; trovärdighet; hypertext; wiki; dialog; Information science; Informationslära;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to explore freedom of speech and aspects of credibility related to the Internet. The phenomenon freedom of speech is seen and examined principally from a communicative perspective. Theoretically the thesis is based on three key concepts: Internet, freedom of speech, and credibility. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation i förskolan : förskollärares och barnskötares kommunikation med föräldrar i ett digitaliserat medielandskap

    Författare :Linn Eckeskog; Annika Egan Sjölander; Per-Olof Erixon; Jakob Svensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pre-school; organisations; non-professional communicators; social constructivism; organisational identity; legitimacy; democracy; digitalization; multimodality; Förskola; icke-professionella kommunikatörer; socialkonstruktivism; organisationsidentitet; legitimitet; digitalisering; multimodalitet; medie- och kommunikationsvetenskap; media and communication studies;

    Sammanfattning : The overall aim of this doctoral thesis is to study communication work among personnel in Swedish pre-schools, with a particular focus on mediated communication with parents. The purpose is also to analyse what roles are given to the professionals in this communication, to identify what subject positions are constructed and to identify how boundaries are managed within the communication practices. LÄS MER

  4. 4. Nätjournalistik : En explorativ fallstudie av digitala mediers karaktärsdrag på fyra nyhetssajter

    Författare :Michael Karlsson; Peter Dahlgren; Jan Ekecrantz; Medie- och kommunikationsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Press and communication sciences; Journalism and New media; Digital journalism; Online journalism; Epistemology of news; Internet; Multimedia; media; Internet; Multimedia; Journalistik; media; kommunikation; Online journalistik; Other social sciences; Media and Communication Studies;

    Sammanfattning : During the last decade the Internet has become a widely used source of information for the average person and also a publishing tool for media corporations. The transition of journalism from one medium to another is one with important implications as the world wide public consumption of online news grows. LÄS MER

  5. 5. Förskollärare i en digital praktik : Rhizomatiska sammanflätningar, dilemman och händelser

    Författare :Tove Del Gaiso; Eva Ärlemalm-Hagser; Anette Sandberg; Anna Palmer; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitala teknologier; förskollärare; sociomateriellt perspektiv; rhizom; förskola; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vad som händer när förskollärare använder digitala teknologier i förskolan. Praktiknära forskningsmetoder har använts för att undersöka digitala teknologiers rhizomatiska sammanflätningar i två svenska förskolor. Studien pågick under åtta månader med deltagande förskollärare. LÄS MER