Sökning: "differentiera"
Visar resultat 1 - 5 av 22 avhandlingar innehållade ordet differentiera.
1. Att ordna, från ordning till ordning. Yngre förskolebarns matematiserande
Sammanfattning : A starting point for this study was an interest based in my earlier experience that most of the youngest children’s mathematizing in everyday life was unspoken and unknown. The aim of this thesis is to contribute to the knowledge about how toddlers mathematize and develop mathematical knowledge and understanding through activities with concrete material. LÄS MER
2. The expression and function of protein kinase C isoforms in differentiating neuroblastoma cells
Sammanfattning : The human neuroblastoma cell line SH-SY5Y can be induced to differentiate into a neuronal sympathetic phenotype after treatment with 16 nM 12-O-tetradecanoyl phorbol 13-acetate (TPA) in serum, or by a combination of the growth factors basic fibroblast growth factor and insulin-like growth factor-I (bFGF/IGF-I). SH-SY5Y cells stably transfected with TrkA, the nerve growth factor (NGF) receptor, differentiate in response to NGF. LÄS MER
3. Visual aesthetics in product development : A balance between commercial and creative imperatives
Sammanfattning : The literature presents a number of advantages regarding companies’ strategic focus on product design, arguing that the dimension of visual aesthetics in products may help a company to create commercial success, e.g. through product differentiation and as a means of company brand recognition. LÄS MER
4. Nyckeltal och konkurs : En studie av svenska företag 1998 - 2003
Sammanfattning : Denna studie visar att de företag som går i konkurs har finansiella nyckeltal som skiljer sig avsevärt från aktiva företag upp till fem år före konkurs. Skillnaderna finns framförallt i balansräkningen avseende kapitalstruktur och skuldsättning, men även i resultaträkningen. LÄS MER
5. Brand relationship management : den varumärkesbyggande processen
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är (1)att studera hur förändringar i konkurrens och samverkan på en marknad både påverkar användningen av varumärken och dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten; (2)att diskutera hur dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten kan utvecklas för att stärka relationen dem emellan.Den empiriska delen baseras på fem fallstudier. LÄS MER