Sökning: "didactic"

Visar resultat 6 - 10 av 245 avhandlingar innehållade ordet didactic.

  1. 6. Food Safety Learning in Home and Consumer Studies : Teachers' and Students' Perspectives

    Författare :Marie Lange; Ingela Marklinder; Helen Göranzon; Chris Griffith; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Learning; Food safety; Education; Didactic; Risk; Food hygiene; Trust; Students ; Teachers ; Compulsory school; Kostvetenskap; Food; Nutrition and Dietetics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to explore food safety as part of Home and consumer studies (HCS) education in Swedish compulsory school.Firstly, a nationwide web-based questionnaire was performed among HCS teachers to obtain an overall picture of their knowledge, behaviour and attitudes regarding food safety. LÄS MER

  2. 7. Att lyssna med hela kroppen : en studie om lärares ledarskap i utvecklingssamtal

    Författare :Britt-Marie Bader; Anna Ehrlin; Louise Sund; Annika Lilja; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :Teachers´ leadership; parents-teachers ‘conference; primary school; didactic; hermeneutic; lifeworld phenomenology; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Keywords: Teachers´ leadership, parents-teachers ‘conference, primary school, didactic, hermeneutic, lifeworld phenomenologyThis thesis aims to explain what importance teachers´ leadership is given and how teachers' leadership appears in the parents-teacher conferences. The theoretical frame is lifeworld phenomenology, which means that the world is a social, intersubjective, and historical world where people experience, act, and intertwine in a private and a shared world. LÄS MER

  3. 8. Två lärarkategoriers arbete med sociala relationer i övergången från förskoleklass till årskurs 1

    Författare :Pernilla Kallberg; Gunilla Sandberg; Anders Garpelin; Anne Lillvist; Inge Johansson; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social relationships; transitions; didactic; collaboration; starting school; social representations; sociala relationer; övergångar; didaktik; samverkan; skolstart; sociala representationer; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker två lärarkategoriers, i studien benämnda som förskoleklass-lärare och grundskol-lärares, allmändidaktiska arbete med sociala relationer i övergången mellan förskoleklass och årskurs 1. Detta är ett relationellt arbete som sker över tid och handlar om att samordna vuxnas och barns handlingar och uppfattningar i en utbildningsmiljö. LÄS MER

  4. 9. Att säkerställa skriftspråklighet genom medveten arrangering : Wittingmetodens tillämpning i några olika lärandemiljöer

    Författare :Ann-Katrin Swärd; Mats Myrberg; Monica Reichenberg; Anita Hjälme; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Grounded Theory; the Witting Method; method; literacy; education; special education; reading research; reading instruction; Education; Pedagogik; specialpedagogik; Special Education; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The proposed Grounded Theory has been derived from how experienced teachers and their pupils, in four different teaching contexts, have used ’The Witting method’ to maximize literacy development among their pupils. The theory has been grounded through repeated comparisons and analysis of the empirical data. LÄS MER

  5. 10. Laughable Propaganda : Modern Xiangsheng as Didactic Entertainment

    Författare :Marja Kaikkonen; Göran Malmqvist; Pär Bergman; Nikolai Speshnev; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Sinology; sinologi;

    Sammanfattning : This dissertation introduces the popular Chinese comic story-telling genrexiangsheng. The genre is first viewed in the light of historical predecessorswhich contain elements similar to those found in traditional xiangsheng. LÄS MER