Sökning: "dialogical theory"

Visar resultat 1 - 5 av 40 avhandlingar innehållade orden dialogical theory.

  1. 1. Språkpraktiker i naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum

    Författare :Gun Hägerfelth; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Second language; Andraspråksinlärning; Undervisning; Naturkunskap; Sociosemiotics; Functional grammar; Patterns of language; Momological; Dialogical; Participation patterns; Cohesion; Socio-cultural theory; Interaction;

    Sammanfattning : Avhandlingens huvudfråga är hur språket används i skolämnet naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum. Språket ses som vår viktigaste resurs för utveckling och lärande i olika skolämnen. LÄS MER

  2. 2. Språkpraktiker i naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum. En studie av läroprocesser bland elever med olika förstaspråk

    Författare :Gun Hägerfelth; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Scandinavian languages and literature; undervisning i främmande språk; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; Applied linguistics; foreign languages teaching; Teacher education; Lärarutbildning; sociosemiotics; Vygotskij; Halliday; ethnography of speaking; functional grammar; cohesion; socio-cultural theory; momological; dialogical; sociolingvistik; Nordiska språk språk och litteratur ; language use; patterns of language use; particpation patterns; interaction; second language; science classroom;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how language is used in the school subject Natural Science in two multi-cultural upper seconday classrooms. Previous research points to the fact that second language students are not successful in their school work. The reason usually given is the students' inadequate knowledge of their second language. LÄS MER

  3. 3. Samtal om samspel. Kvalitetsuppfattningar i musiklärares dialoger om ensemblespel på gymnasiet

    Författare :Olle Zandén; Bengt Olsson; Airi Rovio Johansson; Petter Dyndahl; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; assessment; criteria; music education; didactics; pedagogy; dialogical theory; upper secondary school; class room ensemble; rock and pop ensemble; teacher professionalisation; Musikvetenskap; Musikundervisning; Ensembler; Gymnasieskolan; Music ¡ Instruction and study; Education; Secondary; High schools;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to analyse music teachers’ collegiate discourses on ensemble playing with regard to dialogically expressed criteria and conceptions of quality, and to relate these criteria and conceptions to the national governing documents for upper secondary ensemble education. The study has two theoretical perspectives, that is, a didactical perspective and a dialogical perspective. LÄS MER

  4. 4. Delade meningar : Retorisk flertydighet och den pluralistiska publiken i politiska förnyelseprocesser

    Författare :Tommy Bruhn; Administration; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Retorik; dialogik; flertydighet; ambiguitet; sammansatt publik; pluralism; dissensus; amfiboli; offentlighet; epideiktisk retorik; partiförnyelse; demokratiskt ledarskap; vänsterpartiet; Lars Werner; moderaterna; Fredrik Reinfeldt; rhetoric; dialogical; ambiguity; composite audience; pluralism; dissensus; stylistics; amphiboly; public rhetoric; epideictic rhetoric; party reform; democratic leadership; Vänsterpartiet; Lars Werner; moderaterna; Fredrik Reinfeldt;

    Sammanfattning : This thesis is an inquiry into rhetorical ambiguity as a property of utterances addressing composite, heterogeneous audiences. The purpose is to develop conceptual tools to analyse ambiguous communicative acts for the outcomes they make possible. LÄS MER

  5. 5. Intercreativity in Surgical Practice : A Dialogical Approach to Interaction & Technology

    Författare :Arvid Karsvall; Per Linell; Lars-Christer Hydén; Bo Helgeson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Dialogism; intercreativity; research and development; surgical practice; Dialogism; interkreativitet; verksamhetsutveckling; kirurgisk praktik; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : Based on dialogical theory and empirical exploration of surgical operations in a Swedish hospital, this text contributes to the study of critical work practice. In empirical detail, ethnographic investigation and video analysis show that ‘everyday interactivity’, i.e. LÄS MER