Sökning: "development work"
Visar resultat 6 - 10 av 6877 avhandlingar innehållade orden development work.
6. Experiencing work/non-work : Theorising individuals’ process of integrating and segmenting work, family, social and private
Sammanfattning : The relationships between work and personal life have been on the public, business, and research agenda for about 35 years. Perspectives on these relationships have shifted from a work-family to work-life or work-personal life focus, from a conflict to a balance or enrichment view and, finally, from a segmentation to an integration perspective. LÄS MER
7. Mellan evidens och reflektion : om professionellt lärande i socialtjänstens familjebehandlande arbete
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om professionellt lärande och utveckling i familjebehandlande socialt arbete. Mer specifikt fokuseras reflektion och evidensbaserad praktik (EBP). Socialt arbete är en komplex och dynamisk praktik vilket ställer krav på många olika förmågor hos de professionella. LÄS MER
8. Lärande i arbetet : indikatorer för att mäta lärande i arbetet med relevans för produktivitet och innovativitet
Sammanfattning : Idag kan inget land i världen helt beskriva sin ekonomiska utveckling. Anledningen är att information om hur företag bedriver sin verksamhet saknas i det gemensamma internationella systemet för uppföljning. Information om lärande i arbetet behöver finnas med i national-räkenskaperna. LÄS MER
9. Att göra lärandet synligt? : Individuella utvecklingsplaner och digital dokumentation
Sammanfattning : Since 2006 there have been two major changes to the Swedish Education Act. In January 2006, the first change, concerning nine-year compulsory school, took effect. The Act now requires that Personal Development Plans (i.e. LÄS MER
10. Working out work : from personal informatics to redesigning work
Sammanfattning : "Personal Informatics" (PI) and "Quantified Self" (QS) are two contemporary notions in the field of Human–Computer Interaction. Such hardware and software systems gather personalized quantified data and visualize them for the purpose of supporting self-reflection. LÄS MER