Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The market hall revisited : Cultures of consumption in urban food retail during the long twentieth century
Sammanfattning : In today’s consumption landscape the market hall is a place of luxury and authenticity. However, the idea of the market hall has changed several times during the nineteenth and twentieth centuries. LÄS MER
2. Sortiment inom detaljhandeln : studier inom detaljhandelsföretag av sortimentsstorlek och sammansättning samt vissa kostnads- och intäktssamband
Sammanfattning : Ur Förord och Kapitel 2: Föreliggande arbete handlar om sortimentets struktur och funktion inom detaljhandeln och i viss utsträckning inom grosshandeln. Arbetet utgör den andra rapporten rörande en undersökning, som syftar till att belysa sammansättningen av detaljhandelsföretagens sortiment, variationer i denna sammansättning, den tänkbara effekten av dessa variationer på intäkter och kostnader inom olika företag samt motiven till sammansättningen och förändringar i denna. LÄS MER
3. Matematik? – Nej, det handlar bara om sunt förnuft och rätt attityd. En studie av matematikinnehållande aktiviteter i lärlingsvux inom detaljhandeln
Sammanfattning : .... LÄS MER
4. If I can taste it, I want it... : sensory marketing in grocery retail stores
Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka hur man kan utveckla ett kognitivt baserat sensoriskt språk för olika produkter i detaljhandel och därefter använda det i marknadsföringen i butiksledet. Vidare undersökts om denna marknadsföring har någon effekt på konsumenternas val av produkt. LÄS MER
5. Data-driven AI Techniques for Fashion and Apparel Retailing
Sammanfattning : Digitalisation allows companies to develop many new ways of interacting with customers and other stakeholders. These digital interactions typically generate data that can be stored and later processed for different objectives. LÄS MER