Sökning: "design tänkande"
Visar resultat 11 - 15 av 25 avhandlingar innehållade orden design tänkande.
11. Kritiskt omdöme i samhällskunskap : Undervisningsutvecklande studier av samhällsanalytiskt resonerande i rättvisefrågor
Sammanfattning : Teachers struggle to design teaching that that will promote students’ social science knowledge in accordance with the citizenship education purpose of the subject. This study aims to expand the knowledge base of social science education by exploring the meaning of, and teaching for, the ability to critically analyse essentially contested value issues, specifically fairness and justice issues, in social science. LÄS MER
12. Att utveckla mellanstadieelevers kritiska och temporala tänkande : En lärandeverksamhetsteoretisk studie rörande hållbar utveckling
Sammanfattning : The aim of the study is to investigate what critical and temporal thinking can mean for younger students (aged 9-10) that requires the adoption of various perspectives in the context of sustainable urban planning, and how such knowing can be orchestrated in joint theoretical exploration work. A particular area of interest is the concept of contradictions (as used in activity theory) as a potential didactic tool for the subject, i. LÄS MER
13. Att främja elevers teoretiska utforskande av bassystemet : En undervisningsutvecklande studie i matematik på mellanstadiet
Sammanfattning : Den här licentiatuppsatsen handlar om hur en undervisning kan främja elevers förståelse av tiobassystemet genom att de bjuds in till en undervisning där de kan delta i ett kollektivt utforskande av bassystemet, som en övergripande nivå av tiobassystemet. Syftet är att exemplifiera och diskutera hur en undervisning, som främjar elevernas möjligheter att utveckla ett tänkande om tiobassystemet på en generell eller övergripande nivå, kan utformas. LÄS MER
14. Att tänka geografiskt i en digital undervisningsmiljö : En studie av högstadielärares kunskapsbas och användning av digitala verktyg i geografiundervisningen
Sammanfattning : This compilation licentiate thesis focuses on geography teaching in a digital teaching and learning environment in the Swedish secondary school. Departing from a subject-didactic perspective, the aim was to explore the relation between teachers’ knowledge base, choices and usage of digital tools and geography teaching. LÄS MER
15. Vad, hur och varför i slöjdämnet : textillärares uppfattningar om innehåll och undervisning i relation till kursplanen
Sammanfattning : The thesis deals with questions of how the purpose and content in the Swedish school subject Sloyd can be understood in the present, some years after a new curriculum came into effect in 2011. Through sloyd teachers’ stories of their knowledge and the historical traces that have left a mark on their teaching, such as older syllabuses and mediated experiences, the intention is to examine the pedagogical thinking that forms the classroom’s activities. LÄS MER