Sökning: "demokratiskt samhälle"
Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden demokratiskt samhälle.
1. Samhällskunskap i ett föränderligt samhälle : Medborgarkompetenser och didaktiska utmaningar
Sammanfattning : Citizens of today’s society are expected to be able to evaluate, make choices, take responsibility and act independently locally, nationally and globally in order to participate in both formal and informal political systems. This study contributes to the research on Civics Education (Social Studies) by examining how teachers, working in the grades 7-9, meet contemporary society in their civics teaching. LÄS MER
2. Från MEDIA LITERACY till MEDIEKUNNIGHET. Lärares uppfattning och förståelse av begreppen mediekunnighet och IKT i skolan och deras syn på medieundervisning
Sammanfattning : Education in the Swedish school system should convey and establish the respect for human rights and fundamental democratic values on which the Swedish society is based. Media Literacy, including Critical Media understanding, is increasingly linked to issues of democracy, active citizenship and community involvement. LÄS MER
3. Självskapelseetik bortom Foucault: En rättviseteori för ett mångkulturellt, liberalt och demokratiskt samhälle
Sammanfattning : I Självskapelseetik bortom Foucault utvecklas en rättviseteori för ett mångkulturellt, liberalt och demokratiskt samhälle. Utgångspunkt tas i Foucaults arbeten om etik och då framförallt i begreppet subjektivation. LÄS MER
4. "Not All Museums" : Memory, politics, and museum activism on the move
Sammanfattning : This dissertation examines the institutional ontology of museums: how it is being changed and which issues and actors are calling for such change. A museum project that started from scratch in the mid-2010s – the Museum of Movements in Malmö, Sweden – is used as a lens to examine how the global processes of (re)imagining the museum are unfolding in the local Swedish context. LÄS MER
5. "Det handlar om vår framtid" : Hur elevers scientific literacy kan utvecklas genom SNI-argumentation i kemiundervisning
Sammanfattning : En individ i dagens samhälle kommer ständigt i kontakt med olika frågor som är kopplade till naturvetenskap. Val ska göras, beslut ska fattas. LÄS MER