Sökning: "democratic values"

Visar resultat 6 - 10 av 153 avhandlingar innehållade orden democratic values.

  1. 6. Den (över)levande demokratin : En idékritisk analys av demokratins reproducerbarhet i Robert Dahls tänkta värld

    Författare :Karin Olsson; Jörgen Hermansson; Sverker Gustavsson; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Reproducible Democracy; Robert A. Dahl; Values of Democracy; Democratic Institutions; Democratic Man; Dialogues.; Reproducerbarhet; Robert A. Dahl; Demokrativärden; Demokratiska institutioner; Individ; Dialoger; Political science; Statsvetenskap; Political Science; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : Abstract Olsson, Karin (2009). Den (över)levande demokratin. En idékritisk analys av demokratins reproducerbarhet i Robert Dahls tänkta värld. (Sustainable Democracy. LÄS MER

  2. 7. Emotioner och värdegrundsarbete : Om lärare, fostran och elever i en mångkulturell skola

    Författare :David Lifmark; Karin Sporre; Lars Petterson; Bernt Gustavsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; emotioner; värdegrundsarbete; etik; sårbarhet; Martha Nussbaum; etnicitet; religiositet; sexuell läggning; Educational work; Pedagogiskt arbete; pedagogiskt arbete; educational work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This thesis explores aspects of teachers’ obligation to implement and discuss what are referred to in the Swedish national school curricula as “fundamental values” (“värdegrunden” in Swedish). The aim is to describe and analyze dilemmas in interpretations of and teachers’ work with these fundamental values. LÄS MER

  3. 8. En Meningsfull Historia? : Didaktiska perspektiv på historieförmedlande museiutställningar om migration och kulturmöten

    Författare :Cecilia Axelsson; Lars Olsson; Lena Fritzén; Carina Rönnqvist; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; museums; exhibitions; history; mediation of history; education; learning; making meaning of; historical consciousness; Afrikafararna; Kongospår; gender; class; ethnicity; democratic values; migration; cultural encounters; democratic conception of education; History; Historia; Historia; History;

    Sammanfattning : This thesis concerns the mediation of history in a public arena in society, namely in historical exhibitions in museums. The foci of the thesis are exhibitions on migration history, cultural encounters, “Us” and “the Others”, and in particular how relations based on the principles of class, gender and ethnicity are mediated. LÄS MER

  4. 9. The School as a Moral Arena : Constitutive values and deliberation in Swedish curriculum practice

    Författare :Katarina Norberg; David Hamilton; Pirjo Lahdenperä; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Constitutive values; curriculum; moral; schooling; intercultural education; multicultural school; Pedagogik; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis’ main theme is the relation between school practices and the constitutive values explicitly endorsed in the Swedish national curriculum. It consists of four articles. Article I examines the new educational circumstances in a multicultural society. LÄS MER

  5. 10. Digitalisering i den offentliga förvaltningen : IT, värden och legitimitet

    Författare :Ester Andréasson; Elin Wihlborg; Ulf Melin; Gun Hedlund; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; e-government; public administration; digitalisation; legitimacy; values; IT; public reform; e-förvaltning; offentlig förvaltning; digitalisering; legitimitet; värden; IT; reform;

    Sammanfattning : Vi lever i ett samhälle där elektronisk information och kommunikation får en allt större betydelse både i vardags- och arbetslivet. I föreliggande avhandling studeras den utveckling som innebär att offentliga organisationer digitaliseras, det som kan kallas för e-förvaltning. LÄS MER