Sökning: "democratic dialogue"

Visar resultat 16 - 20 av 50 avhandlingar innehållade orden democratic dialogue.

  1. 16. Delade meningar : Retorisk flertydighet och den pluralistiska publiken i politiska förnyelseprocesser

    Författare :Tommy Bruhn; Administration; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Retorik; dialogik; flertydighet; ambiguitet; sammansatt publik; pluralism; dissensus; amfiboli; offentlighet; epideiktisk retorik; partiförnyelse; demokratiskt ledarskap; vänsterpartiet; Lars Werner; moderaterna; Fredrik Reinfeldt; rhetoric; dialogical; ambiguity; composite audience; pluralism; dissensus; stylistics; amphiboly; public rhetoric; epideictic rhetoric; party reform; democratic leadership; Vänsterpartiet; Lars Werner; moderaterna; Fredrik Reinfeldt;

    Sammanfattning : This thesis is an inquiry into rhetorical ambiguity as a property of utterances addressing composite, heterogeneous audiences. The purpose is to develop conceptual tools to analyse ambiguous communicative acts for the outcomes they make possible. LÄS MER

  2. 17. Naturvetenskaplig utbildning för demokrati och hållbar utveckling : licentiatavhandling i Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning

    Författare :Barbro Gustafsson; Mats Lindahl; Lena Fritzén; Stein Dankert Kolstö; Högskolan i Kalmar; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didaktik; Naturvetenskap; Demokrati; Hållbar utveckling; Education; Pedagogik; Science Education; Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning;

    Sammanfattning : This licentiate dissertation is about the democratic aspects of science education. 264 student teachers provided their written reflections on various arguments for scientific knowledge and literacy, often situating these in relation to their own school experiences. LÄS MER

  3. 18. Organisationsutveckling och jämställdhet : En studie i tre företag

    Författare :Inga-Britt Drejhammar; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Applied and experimental psychology; Tillämpad och experimentell psykologi;

    Sammanfattning : The Swedish Program "Leadership, Organization and Communication" (LOM) was a research and a development program designed to support local processes of change in the private and the public sector. The program was carried out between 1985 and 1990. LÄS MER

  4. 19. Från norra ståplats till cyberspace : En beskrivning av en diskussion på internet om ishockey utifrån ett offentlighetsperspektiv

    Författare :Anders Svensson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Internet; online discussion; forum; hockey; supporters; public sphere; cultural; political; claims of validity; democracy; deliberation; civic culture; Media and communication studies; Medie- och kommunikationsvetenskap; Information technology; Informationsteknologi; diskussionsforum; hvfantasten.com; plattform; internet; kommunikation; demokrati; deliberation;

    Sammanfattning : Internet involves possibilities for public debate and civic participation in democratic life. Space is provided on the World Wide Web for new communities and public discussions, both with and without explicit political intentions. LÄS MER

  5. 20. Samtal, klassrumsklimat och elevers delaktighet : överväganden kring en deliberativ didaktik

    Författare :Kent Larsson; Tomas Englund; Per Gerrevall; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; citizenship education; deliberative communication; classroom climate; morality of recognition; reflexive cooperation; student participation; deliberative didactics; Dewey; pragmatism; focus groups; deliberativa samtal; klassrumsklimat; elevers delaktighet; samhällskunskap; deliberativ didaktik; pragmatism; fokusgrupper; Education; Pedagogik; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to study learning through deliberative dialogue, the social climate of the classroom, and certain aspects of student participation in civic education in upper secondary schools, as well as aspects of deliberative didactics. It takes its theoretical point of departure in John Dewey’s texts on democracy and education. LÄS MER