Sökning: "definition av barn"
Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade orden definition av barn.
1. Children’s Work in Sweden : A part of childhood, a path to adulthood
Sammanfattning : Föreliggande arbete är en etnografisk studie av barn, barndom och arbete i Sverige. Studien var förlagd till två samhällen, ett på landsbygden och ett nära en stor svensk stad. I studien undersöks hur barndom konstrueras i dagens Sverige. I studien används ett barnperspektiv och fokus är på barnens definitioner av arbete. LÄS MER
2. Vad händer med dialogen? : En studie av dialogisk interaktion mellan pedagog och barn i förskolan
Sammanfattning : The overall purpose of this study is to gain knowledge about dialogues in the setting of the preschool. The more in-depth purpose is to highlight what happens in dialogues between a teacher and a child when more children join the situation of interaction in which the dialogue is taking place. LÄS MER
3. Equality of Access in Health Care
Sammanfattning : Equality of access may be defined and operationalised in several ways. Paper I, 'Equality of access. Definitions and policy implications', proposes a theoretical outline of possible definitions of equal access, of the policy measures needed to attain equality and of their consequences. LÄS MER
4. Diabetes mellitus in Adults - Aspects of Incidence, Autoimmunity and C-peptide
Sammanfattning : Type 1 and type 2 diabetes increase worldwide, leading to a heavy burden of disease and its complications. All 1666 adults aged 18-100 years with new onset diabetes in Kronoberg during 3 years were registered, and type of diabetes classified by pancreatic autoantibodies and C-peptide. LÄS MER
5. Interaktionsmönster, social anpassning och emotioner i förskolan: En mikrosociologisk studie av interaktion mellan förskollärare och barn i målorienterade aktiviteter
Sammanfattning : The overarching aim of this thesis is to contribute knowledge about the interactions between preschool teachers and children in ongoing goal-oriented documentation activities in preschool. More specifically, the thesis aims to contribute with in-depth knowledge of how interaction and social adaptation can be understood based on Goffman’s (1983, 1986) and Scheff’s (1990, 1997) micro-sociological theories. LÄS MER