Sökning: "czarniawska"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet czarniawska.
1. Kreativitetsmysteriet : Ledtrådar till arbetslivets kreativisering och skrivandets metafysik
Sammanfattning : .... LÄS MER
2. I nationens tjänst? : strategisk handling i politisk miljö : en nationell teleoperatörs interorganisatoriska strategiska utveckling
Sammanfattning : Omvandlingar, såsom den digitala revolutionen, IT-utvecklingen och internationell integration i form av t ex EU har utmanat såväl företagande som politik och satt etablerade teorier och modeller om företagande och politik på prov. En longitudinell studie av Televerkets/Telias strategiska utveckling, med speciell inriktning på Televerkets/Telias interorganisatoriska strategier, telepolitikens framväxt samt den allmänna politikens utveckling sedan 1960-talet visar att: Företagande och politik är beroende av varandra även när de strävar mot oberoende. LÄS MER
3. Reasonable drugs : making decisions with ambiguous knowledge
Sammanfattning : The study takes its point of departure in a widespread notion that decisions should be based on the ‘facts of the matter’. Normative theories of organizational choice, in particular, encourage organizations to base decisions on facts. Many organizations also face explicit requirements to justify their decision-making with factual knowledge. LÄS MER
4. I spänningsfältet mellan kontroll och utveckling. En policystudie av systematiskt kvalitetsarbete i kommunen, förskolan och fritidshemmet
Sammanfattning : The a im of this thesis is to explore how Systematic quality development work (Sqdw) is enacted in municipalities, preschools and leisure - time centres. In Sweden Sqdw comes within the statutory obligations of preschools and leisure - time centres and constitutes a significant part of teachers’ work. LÄS MER
5. The Communicative State : Political Public Relations and the Rise of the Innovation Hype in Sweden
Sammanfattning : Government agencies in Sweden are experiencing a communicative turn where notions concerning branding, image and identity have become standardized tools and concerns. Public relations, with its focus on persuasion and creating relations with external actors, is part of this communicative turn. LÄS MER