Sökning: "customer relation"

Visar resultat 1 - 5 av 90 avhandlingar innehållade orden customer relation.

  1. 1. Vad betyder kundfokus? : En studie av närhet, kompetens och teknik

    Författare :Lars Ivarsson; Jan Ch Karlsson; Svante Leijon; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Customer focus; customer orientation; banking; health care; competence; personal relation; technology; price; customer service; service quality; service provider; service management; front line employee; Work sciences and ergonomics; Arbetsvetenskap och ergonomi; Working Life Science; Arbetsvetenskap;

    Sammanfattning : This is a dissertation about customer focus. Customer focus is a concept that can be understood in terms of giving the customer what the customer wants. LÄS MER

  2. 2. Managing Customer Knowledge. Towards Market Orientation and Innovation in an Automotive Organisation

    Författare :Fredrik Dahlsten; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; customer knowledge; market orientation; customer orientation; innovation;

    Sammanfattning : There is a business potential in creating and delivering unique customer value, and for that reason organisations put significant resources in their search for customer knowledge. The need for deepened customer knowledge is emphasised by market uncertainty, development of business models based upon relationships, and continuous striving for differentiation and innovation. LÄS MER

  3. 3. Management accounting as constructing and opposing customer focus : three case studies on management accounting and customer relations

    Författare :Mikael Cäker; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Computer science; Datavetenskap; Economic Information Systems; Ekonomiska informationssystem; Business and economics; Humanities and Social sciences;

    Sammanfattning : This thesis is on the relation between management accounting and customer focus and relates to discussions about how internal managing processes in organizations are interrelated with interorganizational relations, specifically constructions of customers. Both a normative and a descriptive perspective on the relation are taken within the different parts of the thesis, which consists of a licentiate thesis, three articles and a synthesizing text. LÄS MER

  4. 4. Synergi? : En studie av några industriföretag

    Författare :Johan Holtström; Helén Anderson; Per-Olof Brehmer; Sören Kock; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Synergy; merger; acquisition; integration; business relationship; business network; supplier; customer; Synergi; fusion; förvärv; integration; affärsrelation; affärsnätverk; leverantör; kund; Business and economics; Ekonomi;

    Sammanfattning : Synergi är viktigt i samband med fusioner och förvärv. Utgångspunkten är att synergi, i både teori och praktik, används för att skapa olika typer av mervärden. Fusioner och förvärv är frekvent förekommande i företagande och det är många olika aktörer som berörs av sådana förändringar, t.ex. LÄS MER

  5. 5. Att ta över pappas bolag : En studie av affärsförbindelser som triadtransformationer under generationsskiften i familjeföretag

    Författare :Christine Tidasen; Bengt Johannisson; Ulla Johansson; Mette Monstedt; Leif Melin; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; family business; succession; trust; relation; triad; network; identity; Business studies; Företagsekonomi; Ledarskap; entreprenörskap och organisation; Ledarskap; entreprenörskap och organisation;

    Sammanfattning : The family firm sector is volatile due to for example challenges associated with management and ownership succession. Family businesses in Sweden, as well as globally, make an important part of the economy. It is well known that successions are critical transition processes for these firms. LÄS MER