Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 224 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Overcoming Cultural Ignorance : Institutional Knowledge Development in the Internationalizing Firm
Sammanfattning : This thesis studies how experiences influence the development of institutional knowledge within business relationships. It contributes to international business research by clarifying how experience develops the institutional knowledge of firms and what outcome such knowledge development has on firms’ internationalizations. LÄS MER
2. Om betydelsen av böckers utseende : det svenska förlagsbandets framväxt och etablering under perioden 1840–1914 med särskild hänsyn till dekorerade klotband : en studie av bokbandens formgivning, teknik och relation till frågor om modernitet och materiell kultur
Sammanfattning : This study traces the history of publishers’ cloth-bindings in Sweden, and places them in relation to the emergence of modernity. The interaction between techno-logy, economics and aesthetics is central to the analysis, in which a sociological approach is combined with per-spectives of book history and material culture studies. LÄS MER
3. Konst i omlopp : mening, medier och marknad i Stockholm under 1700-talets senare hälft
Sammanfattning : The aim of this doctoral thesis is to explore how art was mediated and given meaning in the environment of an urban media culture in Stockholm during the second part of the 18th century. It comprises studies of how art was distributed on the market, how it was discussed in the press and how it was exhibited in public. LÄS MER
4. ”Med coleurt omslag” : färgade, dekorerade och tryckta omslag på svensk bokmarknad 1787-1846. En bokhistoria
Sammanfattning : The aim of the dissertation is to examine the significance of the paperbound book on the book market as part of the history of consumption. It is an examination of the materiality of the book, in which the form and function, economics and distribution of the binding during the last century of the hand-press era are studied. LÄS MER
5. Se lika ung ut som du känner dig : Kulturella föreställningar om ålder och åldrande i populärpress för kvinnor över 40
Sammanfattning : Avhandlingen undersöker kulturella föreställningar om ålder och åldrande med utgångspunkt i populärpress för kvinnor över 40. Under 2000-talet har flera veckotidningar lanserats som vänder sig till kvinnor i medelåldern, med ålder som försäljningsargument. LÄS MER