Sökning: "critical awareness"
Visar resultat 16 - 20 av 191 avhandlingar innehållade orden critical awareness.
16. Principles of workflow support in life critical situations
Sammanfattning : The prime objective is to investigate how technology and work organization can support the workflow in handling time critical emergency calls, having the prerequisites of giving the highest priority to saving human lives and minimizing the effects of emergency situations. The challenge is to maintain and improve the quality of service (QoS) during and after a proposed technology driven organizational change. LÄS MER
17. Kritiskt digitalt textarbete i klassrummet
Sammanfattning : Increasingly sophisticated technologies are expanding opportunities to create, use and share digital and multimodal texts based on different perspectives and motives. Among the prerequisites for participating actively in a democratic society is adopting an analytical and reflective approach towards texts – that is, developing critical digital literacy. LÄS MER
18. Evaluating and Improving Risk Analysis Methods for Critical Systems
Sammanfattning : At the same time as our dependence on IT systems increases, the number of reports of problems caused by failures of critical IT systems has also increased. Today, almost every societal system or service, e.g. LÄS MER
19. Talet om learner autonomy : språkinlärning, autonomi och ett demokratiskt medborgarskap - ett gränsland till moralfilosofi
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to clarify a number of meanings embedded in the discourse that frames the concept of learner autonomy and then place special emphasis on the concepts of autonomy and citizenship. In addition the thesis has three subgoals: to revitalize an early political dimension that aims at democratic citizenship, to investigate how the discourse of learner autonomy is expressed in national curricula and in syllabuses in English and French/German/Spanish for the Swedish upper secondary school and to clarify and discuss a number of possible didactic consequences of a revitalized concept of learner autonomy. LÄS MER
20. Lärare för förändring : att synliggöra och utmana föreställningar om naturvetenskap och genus
Sammanfattning : Lärares genusmedvetenhet i relation till naturvetenskaplig verksamhet är fokus för denna avhandling, som belyses genom två studier: en longitudinell aktionsforskningsstudie som genomfördes tillsammans med en grupp förskollärare/lärare och en studie där verksamma förskollärare/lärare under en fortbildningskurs fick tillämpa en genusteori på en verklig klassrumshändelse. Studierna visar att genusarbete är komplicerat eftersom det inbegriper många aspekter av livet och en viktig del av genusmedvetenheten är att förhålla sig till dessa olika aspekter. LÄS MER