Sökning: "critical awareness"

Visar resultat 16 - 20 av 191 avhandlingar innehållade orden critical awareness.

  1. 16. Principles of workflow support in life critical situations

    Författare :Jenny Lundberg; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOS central; SOS cluster; kravprocess; information; QoS;

    Sammanfattning : The prime objective is to investigate how technology and work organization can support the workflow in handling time critical emergency calls, having the prerequisites of giving the highest priority to saving human lives and minimizing the effects of emergency situations. The challenge is to maintain and improve the quality of service (QoS) during and after a proposed technology driven organizational change. LÄS MER

  2. 17. Kritiskt digitalt textarbete i klassrummet

    Författare :Lisa Molin; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; kritiskt digitalt textarbete; critical digital literacy; digitala och multimodala texter; lärande; klassrum; digitalisering; critical digital literacy work; digital-multimodal texts; learning; classrooms; digital technologies;

    Sammanfattning : Increasingly sophisticated technologies are expanding opportunities to create, use and share digital and multimodal texts based on different perspectives and motives. Among the prerequisites for participating actively in a democratic society is adopting an analytical and reflective approach towards texts – that is, developing critical digital literacy. LÄS MER

  3. 18. Evaluating and Improving Risk Analysis Methods for Critical Systems

    Författare :Sardar Muhammad Sulaman; Institutionen för datavetenskap; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : At the same time as our dependence on IT systems increases, the number of reports of problems caused by failures of critical IT systems has also increased. Today, almost every societal system or service, e.g. LÄS MER

  4. 19. Talet om learner autonomy : språkinlärning, autonomi och ett demokratiskt medborgarskap - ett gränsland till moralfilosofi

    Författare :Inga Rebenius; Carsten Ljunggren; Ulrika Tornberg; Viljo Kohonen; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learner autonomy; autonomy; democratic citizenship; critical pragmatism; curriculum theory; text analysis; narrative analysis; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Social sciences; Socialvetenskap; Education; Pedagogik; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to clarify a number of meanings embedded in the discourse that frames the concept of learner autonomy and then place special emphasis on the concepts of autonomy and citizenship. In addition the thesis has three subgoals: to revitalize an early political dimension that aims at democratic citizenship, to investigate how the discourse of learner autonomy is expressed in national curricula and in syllabuses in English and French/German/Spanish for the Swedish upper secondary school and to clarify and discuss a number of possible didactic consequences of a revitalized concept of learner autonomy. LÄS MER

  5. 20. Lärare för förändring : att synliggöra och utmana föreställningar om naturvetenskap och genus

    Författare :Kristina Andersson; Christina Gustafsson; Annica Gullberg; Malin Ideland; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Action research; feminist critique; gender; gender awareness; pre-school teachers; primary school teachers; science education; Aktionsforskning; feministisk kritik; förskollärare; genus; genusmedvetenhet; naturvetenskapernas didaktik; tidigarelärare; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : Lärares genusmedvetenhet i relation till naturvetenskaplig verksamhet är fokus för denna avhandling, som belyses genom två studier: en longitudinell aktionsforskningsstudie som genomfördes tillsammans med en grupp förskollärare/lärare och en studie där verksamma förskollärare/lärare under en fortbildningskurs fick tillämpa en genusteori på en verklig klassrumshändelse. Studierna visar att genusarbete är komplicerat eftersom det inbegriper många aspekter av livet och en viktig del av genusmedvetenheten är att förhålla sig till dessa olika aspekter. LÄS MER