Sökning: "creative writing"
Visar resultat 6 - 10 av 56 avhandlingar innehållade orden creative writing.
6. Praktiken im Zwischenraum : Transitorisches Schreiben bei Katja Lange-Müller
Sammanfattning : This thesis analyzes works by the contemporary German author Katja Lange-Müller, focusing on their representations of borders and in-between spaces. Thus, the thesis offers a new perspective on Lange-Müller’s work, which, in the few previous studies, has mainly been interpreted within the context of ‘subversive writing’ in the German Democratic Republic in the 1980s. LÄS MER
7. Dissertatio academica, de influxu affectuum in oratoriam & poësin, quam consent. ampl. ord. philos in academia Upsaliensi, eruditorum censuræ modeste subjiciunt, auctor Carolus Joh. Alström ... et respondens Aaron Westeen, Arbogia Westmanni, in auditorio Gustaviano die [23] Junii MDCCLVIII
Sammanfattning : .... LÄS MER
8. Borderline archaeology : a practice of contemporary archaeology - exploring aspects of creative narratives and performative cultural production
Sammanfattning : This dissertation is a joint dissertation, written by two people about the connectivity of two practices; archaeology and performance. Its contents focus upon the creation of a hybrid field of study that has only just begun to exist. LÄS MER
9. Skrivande som handling och möte - gymnasieelever om skrivuppgifter, tidsvillkor och bedömning i svenskämnet
Sammanfattning : The purpose of this dissertation is to explore how students in upper secondary school can feel, react and cope with writing tasks, time conditions and assessment in the subject of Swedish. The study deals with two upper secondary classes from different schools, one at a natural science programme, one at an aesthetical programme with music as an area of emphasis. LÄS MER
10. Parskrivande och klassrumsdialog i årskurs 2 : En fallstudie av textaktiviteter när elever planerar och skriver berättelser under tre lektioner
Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att bidra med didaktisk förståelse för relationerna mellan skrivande och andra former av kommunikation, liksom för sådana faktorer som möjliggör och/eller hindrar yngre elevers gemensamma textskapande i klassrummet. Forskningsfrågorna berör hur dialogiskt parskrivande tar form, när tre elevpar planerar och parskriver en berättelse samt hur de stödstrukturer som erbjuds fungerar för dessa elever. LÄS MER