Sökning: "creative practice research"
Visar resultat 21 - 25 av 120 avhandlingar innehållade orden creative practice research.
21. In Real Life (Or Elsewhere) : om kreativa processer och parallella verkligheter i dokumentärfilm
Sammanfattning : Reality isn’t what it appears to be. Contexts are not always clear and visible. People don’t always say what they really mean. And they don’t always mean what they say. LÄS MER
22. Entrepreneurial identity formation-in-practice : Immigrant women entrepreneurs' lived practices and experiences within gender, ethnicity and class relations
Sammanfattning : This dissertation, comprising four appended papers, examines what entrepreneurs actually do in order to manage the intrinsic social complexity pertaining to relations of power and culture involved in entrepreneurial undertakings. The studies share the common interest in probing into the ways inwhich fundamental social divisions and conflicts, namely gender, ethnicity and class are inscribed into the entrepreneurs through the organization of difference (Ashcraft, 2012) and how these shape and are shaped by the identity construction processes of individual entrepreneurs. LÄS MER
23. Förskollärare i en digital praktik : Rhizomatiska sammanflätningar, dilemman och händelser
Sammanfattning : Denna studie undersöker vad som händer när förskollärare använder digitala teknologier i förskolan. Praktiknära forskningsmetoder har använts för att undersöka digitala teknologiers rhizomatiska sammanflätningar i två svenska förskolor. Studien pågick under åtta månader med deltagande förskollärare. LÄS MER
24. Body acts queer : Clothing as a performative challenge to heteronormativity
Sammanfattning : This artistic, practice-based thesis has been developed based on the idea that design creates social and ideological change. From this perspective, Body Acts Queer — Clothing as a performative challenge to heteronormativity introduces an artistic way of working with and exploring the performative and ideological functions of clothing with regard to gender, feminism, and queer. LÄS MER
25. Parskrivande och klassrumsdialog i årskurs 2 : En fallstudie av textaktiviteter när elever planerar och skriver berättelser under tre lektioner
Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att bidra med didaktisk förståelse för relationerna mellan skrivande och andra former av kommunikation, liksom för sådana faktorer som möjliggör och/eller hindrar yngre elevers gemensamma textskapande i klassrummet. Forskningsfrågorna berör hur dialogiskt parskrivande tar form, när tre elevpar planerar och parskriver en berättelse samt hur de stödstrukturer som erbjuds fungerar för dessa elever. LÄS MER