Sökning: "craft"

Visar resultat 11 - 15 av 143 avhandlingar innehållade ordet craft.

  1. 11. Spill : Om djur, hantverk och nätverk i Mälarområdet under vikingatid och medeltid

    Författare :Johnny Karlsson; Jan Storå; Anders Andrén; Mats Roslund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Craft; Osseous; Antler; Horn; Bone; Teeth; Walrus tusk; Elk; Red deer; Reindeer; Networks; Trade; Exchange; Birka; Sigtuna; Uppsala; Strängnäs; Nyköping; Viking; Medieval; Social Agency; Economic Agency; Archaeological Science; laborativ arkeologi;

    Sammanfattning : This thesis examines the use of various osseous raw materials in craft activities in the Mälaren region during the Middle Ages. Places studied are: Birka, Sigtuna, Nyköping, Strängnäs and Uppsala. The aim is to capture both chronological and spatial changes in the use of osseous raw materials. LÄS MER

  2. 12. Modeling of planing craft in waves

    Författare :Karl Garme; Dan Zenkert; Richard Akers; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Hydraulic engineering; marine; ocean; Planing craft; time-domain simulation; design loads; Vattenteknik; Water engineering; Vattenteknik;

    Sammanfattning : Simulation of the planing hull in waves has been addressed during the last 25 years and basically been approached by strip methods. This work follows that tradition and describes a time-domain strip model for simulation of the planing hull in waves. The actual fluid mechanical problem is simplified through the strip approach. LÄS MER

  3. 13. Dopet som hantverk : Gudstjänstkreativitet och liturgisk taktik i Svenska kyrkan och Equmeniakyrkan

    Författare :Joel Appelfeldt; Joel Halldorf; Jonas Ideström; Fredrik Saxegaard; Avdelningen för religionsvetenskap och teologi Enskilda Högskolan Stockholm; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Baptism; Practical theology; qualitative methods; sociomaterial perspectives; liturgy; Michel de Certeau; Jonna Bornemark; Bruno Latour; the Church of Sweden; the Uniting Church in Sweden; Dopet; Praktisk teologi; Kvalitativa metoder; sociomateriella perspektiv; Michel de Certeau; Jonna Bornemark; Bruno Latour; Svenska Kyrkan; Equmeniakyrkan; liturgi.; Practical Theology including Religious Behavioural Sciences; Praktisk teologi med religionsbeteendevetenskap;

    Sammanfattning : Under en längre period har den praktiska teologin undersökt ”den levda tron” i kyrka och samhälle. Men trots att alltfler studier intresserat sig för partikulära liturgiska situationer har lite skrivits som pastorer och präster som liturgiska aktörer. LÄS MER

  4. 14. On Structural Design of High-Speed Craft

    Författare :Mikael Razola; Jakob Kuttenkeuler; Anders Rosén; Olav Fredrik Rognebakke; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; slamming; high-speed craft; finite-element analysis; design methods; experimental analysis; numerical simulations; design loads; statistical analysis;

    Sammanfattning : The development in structural design and construction of high-speed craft has been extensive during the last decades. Environmental and economical issues have increased the need to develop more optimized structures, using new material concepts, to reduce weight and increase performance efficiency. LÄS MER

  5. 15. Såga rakt och tillverka uttryck : En studie av hantverkskunnandet i slöjdämnet

    Författare :Jenny Frohagen; Ingrid Professor; Ingvild Førsteamanuensis; Marléne Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sloyd Education; Craft Knowing; Craft literacy; Sloyd literacy; Knowing-in-action; Tacit Knowing; Learning Study; Phenomenographic Analysis; Slöjd; Slöjdundervisning; Hantverkskunnande; slöjdlitteracitet; praktisk kunskap; manuell bildning; tyst kunskap; learning study; fenomenografisk analys; utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner; Educational Sciences in Arts and Professions;

    Sammanfattning : Sloyd is related to craft knowing, making traditions and materiality. The meaning of knowing in sloyd is vaguely articulated and thereby can be interpreted by teachers in different ways. This study aims at contributing to an articulation of craft knowing within sloyd education. LÄS MER