Sökning: "cooperative collaborative learning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden cooperative collaborative learning.
1. Mellan "jag" och andra. Nätbaserade studentdialoger med argumentering och responsgivning för lärande
Sammanfattning : Avhandlingen handlar om kvaliteten i studenters nätbaserade argumentering och responsgivning. Handlar det om vardagssamtal eller vetenskapliga diskussioner? Syftet är att undersöka om och i så fall hur studenters skriftliga, asynkrona dialoger bidrar till utveckling av kollektivt och individuellt lärande i en nätbaserad akademisk kontext. LÄS MER
2. Entreprenörskapets avtryck i klassrummets praxis : om villkor och lärande i gymnasieskolans entreprenörskapsprojekt
Sammanfattning : Entrepreneurship has been entered on a supranational political agenda, in the EU and the OECD, and been emphatically described as a fundamental skill and a concern for schools and education. The agenda is reflected to a varying extent at the national and regional political levels. LÄS MER
3. User-Centered Collaborative Visualization
Sammanfattning : The last couple of years have marked the entire field of information technology with the introduction of a new global resource, called data. Certainly, one can argue that large amounts of information and highly interconnected and complex datasets were available since the dawn of the computer and even centuries before. LÄS MER
4. Intention recognition in human machine collaborative systems
Sammanfattning : Robotsystem har använts flitigt under de senaste årtiondena för att skapa automationslösningar i ett flertal områden. De flesta nuvarande automationslösningarna är begränsade av att uppgifterna de kan lösa måste vara repetitiva och förutsägbara. LÄS MER
5. Beskriv med ord : fysiklärare utvecklar språkinriktad undervisning på gymnasiet
Sammanfattning : This doctoral thesis investigatef and describes the design process of two physics teachers and myself in developing and trying out language based learning activities in a first year physics course in two classes in ml urban high school in Sweden. The design process, which goes on for almost three semesters, and these activities are seen as an intervention into the two physics teachers' teaching practice with the aim of contributing to learning and improved practice for them, and in turn, to improved learning of physics for their students. LÄS MER