Sökning: "consumer types"

Visar resultat 11 - 15 av 101 avhandlingar innehållade orden consumer types.

  1. 11. Butikens roll för hållbar konsumtion : Ett marknadsorienterat perspektiv på hållbar sortimentsutveckling i dagligvarukedjan

    Författare :Karin Alm; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; market orientation; Corporate Social Responsibility CSR ; sustainability; sustainable consumption; Weber; ideal types;

    Sammanfattning : Sustainability is an increasingly important topic across the world, and awareness of it has been growing since the publication of the UN sustainable development goals (SDGs). Seeing an escalating societal interest in sustainability, consumer demand for sustainable products in retailer’s assortments. LÄS MER

  2. 12. I marknadens öga : Barn och visuell konsumtion

    Författare :Johanna Sjöberg; Bengt Sandin; Anna Sparrman; Karin Ekström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Children; childity; advertising; visual culture; visual consumption; critical discourse analysis; consumer society; Barn; barnighet; reklam; visuell kultur; visuell konsumtion; konsumtionssamhälle; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Barn är konsumenter, får reklam riktad till sig och syns i reklam. Men om det är rätt och på vilka sätt det bör ske ger upphov till diskussion, såväl i som utanför akademin. LÄS MER

  3. 13. Studies on the competitiveness of wood : - market segmentation and customer need assessments

    Författare :Ragnar Jonsson; Roger Cooper; Växjö universitet; []
    Nyckelord :wood; building material; material substitution; end-consumer; floorcovering; customer needs; FORESTRY; AGRICULTURAL SCIENCES and LANDSCAPE PLANNING; SKOGS- och JORDBRUKSVETENSKAP samt LANDSKAPSPLANERING;

    Sammanfattning : Over the last decades, wood has encountered increasing competition from other building materials. Hence, it is relevant to study the underlying factors of material substitution. The market for repair and remodelling (R&R) is growing in importance. LÄS MER

  4. 14. Skolämnet Hem- och konsumentkunskap på 2000-talet : förutsättningar för elevers möjlighet till måluppfyllelse

    Författare :Cecilia Lindblom; Agneta Hörnell; Inger Erixon Arreman; Päivi Palojoki; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lärande; ramfaktorer; grundskola; hem- och konsumentkunskap; Kostvetenskap; Food and Nutrition;

    Sammanfattning : Background People are faced with a variety of consumer choices every day. If they do not have adequate and appropriate knowledge their choices create a greater risk of negative effects for the environment and the economy, and also for the individual's personal health and economic circumstances. LÄS MER

  5. 15. Voluntary Information Sharing, Retail Pricing and Firm Performance

    Författare :Charlie Lindgren; Siril Yella; Niklas Rudholm; Johan Håkansson; Christian Sandström; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Voluntary information sharing; online retailing; e-commerce; price comparison websites; CSR; consumer search;

    Sammanfattning : Online information sharing by firms has created an unprecedented amount of data to analyze by researchers. While conclusions from research should be drawn with basis in sound theory, there has also emerged a need to supplement these theoretical considerations with advanced data collection, storage and analysis as well as reporting to decisionmakers. LÄS MER