Sökning: "conflict preschool"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden conflict preschool.

  1. 1. Det motsägelsefulla bedömningsuppdraget : En etnografisk studie om bedömning i förskolekontext

    Författare :Eva M. Johansson; Girma Berhanu; Helena Korp; Ingegerd Tallberg-Broman; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; assessment; state control; documentality; cultural and social reproduction; invisible pedagogy; habitus; ethnography; Barn- och ungdomsvetenskap; Child and Youth studies; Utbildningsvetenskap; Educational science; preschool; assessment; state control; documentality; cultural and social reproduction; invisible pedagogy; habitus; ethnography;

    Sammanfattning : This study examines the assessment practices and discourses in Swedish preschool in times of changing principles for state control and steering. These practices and discourses are analyzed in relation to theories about state control, and about cultural and social reproduction in education. LÄS MER

  2. 2. Responses to Children’s Crying : Emotion Socialization in a Swedish Preschool

    Författare :Malva Holm Kvist; Asta Cekaite; Polly Björk-Willén; Lasse Lipponen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; crying; preschool; socialization; social interaction; barn; gråt; förskola; socialisation; socialt samspel;

    Sammanfattning : Föreliggande avhandling undersöker små barns (1-4 år) gråt i en svensk förskola. Studien har en videoetnografisk ansats där data består av 68 timmar videoinspelningar. Avhandlingen tar sin utgångspunkt i ett sociokulturellt teoretisk perspektiv på hur socialt samspel utgör grunden för barns moraliska och emotionella socialisation. LÄS MER

  3. 3. Utanför experimentlådan : kunskapsproduktion, tid och materia i förskolans naturvetenskapsundervisning

    Författare :Sofie Areljung; Christina Ottander; Carina Hjelmér; Maria Andrée; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; science education; knowledge cultures; symbolic gender; working theories; time; matter; design-based research; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute knowledge on conditions for science teaching in preschool. While Swedish preschool practices commonly build on children’s subjective experiences, scientific knowledge production is often associated with objectivity and detachedness. LÄS MER

  4. 4. Conflict resolution and development of communication competence in preschool boys with language impairment

    Författare :Laura Horowitz; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :Language impairment; preschool children; conflict resolution; communication; social competence; emotional regulation; behavioral organization;

    Sammanfattning : Children with Language Impairment (LI) have difficulties navigating peer situations, withdraw from social interaction and are at risk for developing further behavioral and socio-emotional problems. Children with LI often forego interactions, in which language and social skills are naturally trained, including conflict management. LÄS MER

  5. 5. Förskollärare i en digital praktik : Rhizomatiska sammanflätningar, dilemman och händelser

    Författare :Tove Del Gaiso; Eva Ärlemalm-Hagser; Anette Sandberg; Anna Palmer; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digitala teknologier; förskollärare; sociomateriellt perspektiv; rhizom; förskola; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vad som händer när förskollärare använder digitala teknologier i förskolan. Praktiknära forskningsmetoder har använts för att undersöka digitala teknologiers rhizomatiska sammanflätningar i två svenska förskolor. Studien pågick under åtta månader med deltagande förskollärare. LÄS MER