Sökning: "conception of work"
Visar resultat 11 - 15 av 176 avhandlingar innehållade orden conception of work.
11. Normalitetens gränser : En studie om 1900-talets mentalhygieniska diskurser
Sammanfattning : The comprehensive aim of the dissertation is to examine how ideas about mental hygiene have been elaborated and debated within the context of Swedish welfare. The dissertation is a compilation of four articles where issues of mental hygiene are examined in detail through an analysis of texts. LÄS MER
12. Elusive Relations : A Phenomenology of Interpersonal Understanding in Social Work
Sammanfattning : This thesis aims to explore how phenomenological philosophy may contribute to the conception of interpersonal understanding in the context of social work practice. The thesis consists of an extended introduction and four original papers, investigating modalities of interpersonal understanding in relation to three different subjects, namely empathy, stigmatization, and peer-support. LÄS MER
13. Gamla och nya frivillighetsformer : Äldreomsorgshybrider växer fram
Sammanfattning : The interest for voluntary services in elderly care has increased in recent years and some have claimed that new types have emerged within the field. What’s new with these types of services? This licentiate dissertation focuses on the relationship between voluntary services and local authority elderly care in Sweden. LÄS MER
14. Samhällskunskap som ämnesförståelse och undervisningsämne : Prioriteringar och nyhetsanvändning hos fyra gymnasielärare
Sammanfattning : This thesis seeks to contribute knowledge to how professional teachers in social studies express their subject conception, and its relation to the subject manifested in teaching. The data consists of 48 hours of observed teaching and interviews. LÄS MER
15. Digitala speglar : föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. LÄS MER