Sökning: "compulsory school teacher"

Visar resultat 11 - 15 av 112 avhandlingar innehållade orden compulsory school teacher.

  1. 11. Motiverande grundskolemiljö med fokus på klassrummet

    Författare :Therese Vincenti Malmgren; Malmö högskola; []
    Nyckelord :attitudes; compulsory school; influence-effect; Lpo 94; motivating environment; responsibility; self-confidence; teacher competence; teacher relationships;

    Sammanfattning : Föreliggande arbetes övergripande syfte är att visa på faktorer/begrepp viktiga för en motiverande grundskolemiljö med fokus på klassrummet då analysen baseras på läroplansmålsättningar. Mer differentierade och explicit uttryckta syften för detta arbete utgörs inledningsvis av att dels undersöka hur elever och skolledare uppfattar att skolan uppnått målen i läroplan för det obligatoriska skolväsendet (Utbildningsdepartementet, 1994), dels att utifrån Lpo 94 identifiera och analysera viktiga begrepp i skolmiljön och sedan granska dessa i en sambandsanalys. LÄS MER

  2. 12. Teachers and Student Outcomes: Evidence using Swedish Data

    Författare :Christian Andersson; Per Johansson; Arnaud Chevalier; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Economics; Teacher density; Government grant; Teacher supply; Teacher certification; Teacher quality; Instrumental variable; Pedagogic personnel; Homework; Student achievement; Nationalekonomi;

    Sammanfattning : Essay 1 analyzes how student achievement is affected by resource increases in the Swedish compulsory school, due to a special government grant. The analysis is based on register data between 1998 and 2005. The study shows that the increased resources have not had a statistically significant positive effect on the average student’s achievement. LÄS MER

  3. 13. Ett ämne för alla? : Normer och praktik i grundskolans idrottsundervisning 1962-2002

    Författare :Björn Sandahl; Jan Lindroth; Nils /Edling; Göran Patriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; aims; activities; children; normative level; physical education; practical level; school; society; sport; sport facilities; sports; teacher; youth; History subjects; Historieämnen; Samhällsvetenskap Humaniora;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the physical education in the Swedish compulsory school-system during the period of 1962-2002. The background for the study is an ongoing debate concerning the deteriorating physical health among the Swedish adolescents, a development commonly explained by the decreased amount of physical education provided by the compulsory school-system. LÄS MER

  4. 14. Professionens problematik : lärarkårens kommunalisering och välfärdsstatens förvandling

    Författare :Johanna Ringarp; Historia; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Swedish educational system; Welfare system; New Public Management; decentralization; municipalization; Swedish history; The Swedish Association of Local Authorities; Social Democrat; compulsory school; modern history.; teachers’ associations; teacher; de-professionalization; semi-profession; Profession; Välfärdsstaten;

    Sammanfattning : On 8 December 1989, the Swedish Parliament resolved that the state regulation of teaching positions would be terminated beginning on 1 January 1991. The parliament’s decision came on after fierce debates that took place in both teacher staff rooms and in public in 1989. LÄS MER

  5. 15. Demokratiuppdrag och demokratiska arbetsformer i grundskolans mellanår : En demokratididaktisk studie med fokus på SO-undervisning

    Författare :Anna Henriksson Persson; Sara Irisdotter Aldenmyr; Getahun Yacob Abraham; Christina Osbeck; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Grades 4-6; democracy mission; democratic working methods; social sciences; teacher; skolår 4-6; demokratiuppdrag; demokratiska arbetsformer; samhällsorienterande ämnen; lärare; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Utbildning och lärande;

    Sammanfattning : This study deals with the democracy mission of school, in which democratic working methods are a central part. The aim is to contribute with knowledge about how teachers as professional actors construct meaning of and shape to the democracy mission of school. LÄS MER