Sökning: "compulsory commitment"

Visar resultat 6 - 10 av 11 avhandlingar innehållade orden compulsory commitment.

  1. 6. A Mechanism Approach to the Sociology of Teachers’ and Students’ Actions: Teaching Practice, Student Disengagement and Instructional Materials

    Författare :Olof Reichenberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sociology of Education; Social Mechanisms;

    Sammanfattning : The overall purpose of this dissertation is to describe and explain teachers’ and students’ actions related to instruction in compulsory education classrooms in Sweden. In order to approach these issues, I will focus on social mechanisms (processes) that can explain teachers’ and students’ actions in the classroom. LÄS MER

  2. 7. Att få tillträde till lärprocesser : professionell utveckling för lärare som undervisar elever med intellektuell funktionsnedsättning och autism i grundsärskolan

    Författare :Kamilla Klefbeck; Jonas Aspelin; Lotta Andersson; Nina Klang; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Autism; Educational participation; Intellectual disability; Practice-based research; Professional development; Special didactics; Teacher-researcher collaboration;

    Sammanfattning : This thesis aims to contribute to knowledge about how teachers can develop their practice to enable students with intellectual disability (ID) and autism to participate in education. Pragmatism, situated learning, and variation theory have been guiding the studies. LÄS MER

  3. 8. Att urskilja tekniska system : didaktiska dimensioner i grundskolan

    Författare :Maria Svensson; Jan-Erik Hagberg; Ann Zetterqvist; Åke Ingerman; Berit Bungum; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technological systems; pedagogical possibilities; technological literacy; critical aspects; phenomenography; Tekniska system; ämnesdidaktik; teknisk bildning; kritiska aspekter; fenomenografi; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Teknikdidaktik; tekniska system; teknisk bildning; fenomenografi; kritiska aspekter;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att bidra till den ämnesdidaktiska kunskapsbasen för undervisning och lärande om tekniska system i grundskolan. Dagens teknikkomplexa samhälle är uppbyggt av system som vi människor interagerar med. Informations-, energi- och kommunikationssystem är exempel på tekniska system som vi kommer i kontakt med dagligen. LÄS MER

  4. 9. Lärares möten med sociala medier : applikationer i behov av explikationer

    Författare :Niclas Ekberg; Per-Olof Erixon; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The purpose of this dissertation has been set against the background of both existing research and teachers’ perceptions and experiences with the aim to clarify and better understand what constitutes the teacher’s encounter with social media in teaching. The theoretical starting point in hermeneutical phenomenology in accordance with Heidegger, Gadamer and Ricœur has brought with it not merely the resolve to describe the encounter’s context of meaning, but also the forward-looking striving to point out its possibilities. LÄS MER

  5. 10. Göra pappa med barn : Den svenska pappapolitiken 1960-1995

    Författare :Roger Klinth; Bengt Sandin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Gender; parenthood; masculinity; history of fatherhood; family politics; equal status politics; Pappaledighet; Sverige; föräldraledighet; familjepolitik; faderskap; jämställdhet; fäder; politik; män; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This study gives a historical perspective on the Swedish parental leave and the political vision of equal parenthood. The aim is to point out thespecific conditions for male citizenship. LÄS MER