Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Licensavtalet och konkurrensrätten

    Författare :Carl Martin Gölstam; Torgny Håstad; Lars Pehrson; Bengt Domeij; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Private law; Competition Law; Antitrust Law; Intellectual property; Licensing; Licence agreement; Law and Economics; Patent; Know-how; Technology transfer; Civilrätt; Konkurrensrätt; Immaterialrätt; Licensavtal; Rättsekonomi; Patent; Know-how; Tekniköverföring; civilrätt; civilrätt;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to describe and analyse the significance of economic thinking and arguments in the treatment of licence agreements in EC competition law. A central question is to what degree the concept of competition in EC law reflects an economically realistic approach to competition. LÄS MER

  2. 2. Läkemedelspatent : patent på läkemedel i Europa ur ett rättsvetenskapligt och rättsekonomiskt perspektiv

    Författare :Bengt Domeij; Marianne Levin; Mogens h.c. Koktvedgaard; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Patent; Intellectual property law; Immaterialrätt; Civil Law; Civilrätt; Private Law;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Affärshemligheter i samtid och framtid

    Författare :Christina Helgesson; Reinhold Fahlbeck; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Företagshemligheter; juridik och lagstiftning; Immaterialrätt; Sverige; Tyskland; Frankrike; Intellectual property law; Immaterialrätt; Private Law; civilrätt;

    Sammanfattning : Trade secrets represent great values in modern society. They can however not be considered assets if they are not protected, legally or otherwise. The present dissertation examines the legal protection of trade secrets as assets in business life. The study compares the law of France, the Netherlands, Germany and Sweden. LÄS MER

  4. 4. Skada och ersättning vid immaterialrättsliga intrång

    Författare :David Johansson; Håkan Andersson; Bengt Domeij; Marcus Norrgård; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Damages; compensation; damage; economic harm; costs; loss; deterrence; prevention; actual damage; reasonable compensation; restitution; unfair profits; enforcement directive; IPRED; intellectual property; IPR; trademarks; patents; design; copyright; rightsholder; rightholder; infringement; negligence; unfair profits; proportionality; efficient; effective; implementation; Skadestånd; ersättning; skada; skador; kostnader; förlust; ekonomisk skada; reparation; prevention; intrångsgörarens vinst; skälig ersättning; immaterialrätt; immateriella rättigheter; varumärken; patent; mönster; design; upphovsrätt; varumärkesrätt; patenträtt; mönsterskydd; marknadsföring; sanktionsdirektivet; ipred; upphovsrättslagen; varumärkeslagen; patentlagen; mönsterskyddslagen; skadeståndslagen; adekvans; kausalitet; orsakssamband; bevisning; bevislättnad; bevislättnadsregeln; intrång; uppsåt; oaktsamhet; culpa; effektivitet; proportionalitet; implementering; införlivande; Civil Law; Civilrätt;

    Sammanfattning : Damages are the only remedy in the law of intellectual property (IP) through which rightsholders may recover compensation following an infringement of their rights. Because the intellectual property framework’s main goal is to protect rightsholders’ investments, one might believe that damages would serve an important role in the majority of infringement cases. LÄS MER

  5. 5. Okonventionella varumärken : - form, färg, doft, ljud

    Författare :Erika Lunell; Marianne Levin; Per Jonas Nordell; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; trade mark; unconventional mark; shape mark; hologram mark; colour mark; scent mark; sound mark; distinctive character; graphic representation; Intellectual property law; Immaterialrätt; Private Law; civilrätt; Juridik;

    Sammanfattning : This dissertation deals with new types of marks – shape marks, colour marks, feel marks, hologram marks, motion marks, sound marks, scent marks and taste marks – which, as an option or complement to conventional word or figure marks, are being increasingly used as trade marks in the market place. This trend gives rise to legal and practical questions related to the application of already established trade mark principles in the new context. LÄS MER