Sökning: "civic education"
Visar resultat 21 - 25 av 52 avhandlingar innehållade orden civic education.
21. Medborgarkunskap i fokus : Samhällskunskapsundervisning för nyanlända
Sammanfattning : This thesis focusses on the concept of citizenship in teaching civics to newly arrived immigrant pupils. The aim is to investigate how citizenship is expressed in the subject of civics. LÄS MER
22. Gymnasieelevers diskussioner utifrån hållbar utveckling : meningsskapande, naturkunskapande, demokratiskapande
Sammanfattning : In this thesis the focus is on upper secondary school students’ meaning-making in sustainability in science civic education. The aim is to study how meaning is created, if/how natural science is used and how democratic participation is constructed in students’ group discussions. LÄS MER
23. Samhällskunskap från styrdokument till undervisning : Tjugo lärare ramar in vad som påverkar deras praktik
Sammanfattning : Syftet med denna samhällskunskapsdidaktiska avhandling är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskapsämnet utifrån intentionerna i styrdokumenten (formuleringsarenan) till samhällskunskap som undervisning (realiseringsarenan), samt hur detta upplevs ha förändrats över tid. Det är således vad som händer mellan formuleringsarenan och realiseringsarenan, det vill säga tranformeringsarenan, som är i fokus. LÄS MER
24. University and Culture: a Phenomenological Analysis of Formal and Informal Discourse on Education and Research at Universities in Sweden and China
Sammanfattning : In this research, science and its political appearance are studied through an empirical exploration of their representations in narrative expressions. The field of investigation is allocated to formal and informal discourse on university, education and research in Sweden and China. LÄS MER
25. Assessing Scientific Literacy as Participation in Civic Practices : Affordances and constraints for developing a practice for authentic classroom assessment of argumentation, source critique and decision-making
Sammanfattning : This thesis takes a departure from a view of scientific literacy as situated in participation in civic practices. From such a view, it becomes problematic to assess scientific literacy through decontextualised test items only dealing with single aspects of participation in contexts concerned with science. LÄS MER