Sökning: "childrens engagement in different"

Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden childrens engagement in different.

  1. 1. Children's health and developmental delay : positive functioning in every-day life

    Författare :Lena Almqvist; Mats Granlund; Dale Farren; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; health; positive functioning; participation; engagement; children; developmental delay; disabilities; Psychology; Psykologi; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Psychology; Psykologi;

    Sammanfattning : The general aim of this thesis was to gain understanding of what patterns of child and environment characteristics that promote and sustain health and positive functioning of children with and without developmental delay or disabilities. The focus was on promotion of strengths and competencies rather than on prevention of risk factors, with an emphasis on children’s functioning in every-day life. LÄS MER

  2. 2. Same Mother Tongue - Different Origins : Implications for Language Maintenance and Shift among Hungarian Immigrants and their Children in Sweden

    Författare :Kamilla György-Ullholm; Kari Fraurud; Ellen Bijvoet; Wei Li; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Language maintenance and shift; intergenerational language transmission; childhood bilingualism; simultaneous and consecutive bilingualism; heritage languages; Hungarian; Swedish as a second language; migrant families; Sweden; Nyelvcsere; nyelvmegtartás; nyelvhasználat; Svédország; magyar kivándorlók; nyelvátadás bevándorló családokban; gyermekkori kétnyelvüség; szimultán és szekvenciális kétnyelvüség; Språkbyte och språkbevarande; språköverföring i familjen; invandrarspråk; ungerska i Sverige; invandrarfamiljer; skolbarn; simultan och successiv tvåspråkighet; barns tvåspråkighet; Bilingualism; Tvåspråkighet; Swedish language; Svenska språket; Finno-Ugric languages; Finsk-ugriska språk; Children s language; Barnspråk; tvåspråkighetsforskning; Bilingualism Research;

    Sammanfattning : This study investigates intergenerational language transmission amongst Hungarian immigrants, using in-depth interviews and participant observation as the main methods. The analysis examines the experiences of parents and their school-aged children in 61 families living in Sweden´s two main cities, Stockholm and Göteborg. LÄS MER

  3. 3. Still in touch : family contact, activities and health among the elderly in Sweden

    Författare :Carin Lennartsson; Karin Tengvald; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sociology; sociologi;

    Sammanfattning : Study I. Child-Parent Contacts. A study of family contacts between adult children and parents in Sweden The aim of this study is to examine how often adult children and parents are in contact. In focus is the relative impact of individual, family, and social-structural characteristics, and geographical distance on intergenerational contacts. LÄS MER

  4. 4. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor

    Författare :Teresa Elkin Postila; Anna Palmer; Linnea Bodén; Cecilia Åsberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; posthumanist intervention study; early childhood education; multidisciplinarity; connoisseurs; storytelling; environmental issues; water; posthumanistisk interventionsstudie; förskoledidaktik; kännare; mångdisciplinäritet; berättande; miljöfrågor; vatten; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER

  5. 5. Measurement of child engagement in early childhood education and care

    Författare :Andrea Ritoša; Mats Granlund; Henrik Danielsson; Lena Almqvist; Tuomo Virtanen; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Children's engagement is a widely studied concept in the field of education, early interventions, and disability research. High engagement among children is consistently associated with desired academic, social, and emotional outcomes. LÄS MER