Sökning: "children s play"

Visar resultat 1 - 5 av 54 avhandlingar innehållade orden children s play.

  1. 1. A comparative study of psycho-social rehabilitation programmes of war-affected children in war-torn Sri Lanka, 2004-2006

    Författare :W.M.S.M. Kumari; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; war-effects; psycho-social rehabilitation;

    Sammanfattning : This research explores psycho-social rehabilitation for war-affected children with special reference to the Sri Lankan civil war during the period of 2004-2006. The main purpose of this study is to examine the role that psycho-social programmes have for war-affected children in Sri Lanka, and what they can play in rehabilitation and reconciliation. LÄS MER

  2. 2. Förskolan som mötesplats : barns strategier för tillträden och uteslutningar i lek och samtal

    Författare :Britt Tellgren; Sangeeta Bagga-Gupta; Ann-Carita Evaldsson; Mia Thorell; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; preschool children; play; peer-relations; peer-interaction; peer-perspectives; förskolan; förskolebarn; lek; kamratrelationer; kamratsocialisation; kamratperspektiv; Education; Pedagogik; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Pre-school as a Meeting Place – Children’s Access-strategies and Exclusions in Play and Conversation The research reported in this thesis attempts to understand what happens when children interact with each other in the context of activities in a pre-school setting (here called Daggkåpan) when adults are not involved. By using ethnographically inspired methodology, in combination with conversation-analysis, this project has been analysing everyday interaction between children who are three to five years old. LÄS MER

  3. 3. Wasting time or having fun? : Cultural meanings of children and childhood

    Författare :Gisela Eckert; Gunilla Halldén; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children; Childhood; Parental Ideas; Cultural Meaning; Dilemmas; Play; TV; Barndomen; Barn och TV; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This study explores contemporary cultural meanings of children and childhood in a Swedish context. Its point of departure is an understanding that the meanings ascribed to what it is to be a child and what childhood is, are part of culture and, as such, transform through time and space. LÄS MER

  4. 4. Funktionshindrade barns lek och aktivitet : En studie av struktur och utförande i förskolan

    Författare :Eva Skogman; Ulf Janson; Magnus Larsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskola; barn med funktionshinder; förskoleverksamhet; aktivitetsanalys; aktivitetssituation; lek; aktivitet; struktur; utförande; Disability research; Handikappsforskning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Avhandlingen berör funktionshindrade barns lek och aktivitet och den är en studie av strukturer och utförande i förskola för dessa barn. Avhandlingens utgångspunkter består av tre delar. Den första delen berör min egen erfarenhet av arbete i omsorger om funktionshindrade. LÄS MER

  5. 5. Fractures in children : a population-based study from northern Sweden

    Författare :Erik Hedström; Sead Crnalic; Ulrica Bergström; Piotr Michno; Lucie Laflamme; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Epidemiology; fracture; child; pediatric; injury; epidemiologi; Epidemiology;

    Sammanfattning : Fractures and other injuries are notoriously common in childhood and adolescence and a major cause of morbidity. They place a heavy burden on individuals, families, health systems and society. LÄS MER