Sökning: "children´s pictures"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden children´s pictures.

  1. 1. Att läsa bilder med kroppen : En studie om yngre förskolebarns kommunicerande

    Författare :Hanna Thuresson; Marie Nordberg; Christina Olin-Scheller; Anna Klerfelt; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Literacy; Multimodalitet; bilder; förskolebarn; Kropp; Kommunikation; Meningsskapande; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine young pre-school children´s literacy with a focus on their communication about pictures.  Based on the ethnographic method and video-recorded observations, this study demonstrates how young children communicate about pictures in various media. LÄS MER

  2. 2. Vinnande bilder! : Teckningstävlingar för barn 1938-2000

    Författare :Elin Låby; Bengt Sandin; Anette Göthlund; Joakim Landahl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Visual culture; History; History of Childhood; child art competitions; children´s pictures; art education; childhood; homeland; nation; Sweden; Gender relations; children´s places; Visuell kultur; historia; barndomshistoria; teckningstävlingar för barn; Bildpedagogik; barnbilder; barndom; hembygdskunskap; Sverigebilder; könsroller; barns relationer; barns platser;

    Sammanfattning : Denna avhandling granskar barnteckningstävlingar som ett historiskt och föränderligt fenomen. Barn har engagerats i tävlingar i såväl skolan som hemmen och på initiativ av en rad skilda aktörer. LÄS MER

  3. 3. « Regarde, maman : le soleil se leva » : Emploi des temps du passé dans des récits d’enfants francophones en Suède

    Författare :Charlotte Lindgren; Kerstin Jonasson; Coco Norén; Jean-Marie Odéric Delefosse; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French language; French linguistics; language acquisition; past tenses; children´s literature; narrative; Franska; French language; Franska språket; Romanska språk; Romance Languages;

    Sammanfattning : The present study presents an account of the use of past tense forms in the narratives of five-year-old French-speaking children following a French school curriculum in Stockholm.The study is based on five longitudinal corpora, each of which contains from six to twelve adult-child interactions recorded over a period of six months. LÄS MER

  4. 4. Visuell kultur i barns vardagsliv : Bilder, medier och praktiker

    Författare :Anna Sparrman; Karin Aronsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; visual culture; media ethnography; chidlren; discursive practice; agency; subject positioning; identity; popular culture; förskolebarn; barnforskning; barnkultur; barn och massmedia; barn och bild; visuell kommunikation; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This study concerns visual culture in 64 children-s (6- to 8-year-olds) everyday practices at a Swedish after-school center. It draws on an interdisciplinary theoretical framework, ranging from visual culture to discourse analysis, exposing the complexity of visuality in children-s social interactions, when talking about TV-programs, mimicing Spice Girls videos, drawing caricatures or looking at picture books. LÄS MER

  5. 5. En analys av sexåringars bildspråk : Bilder av skolan

    Författare :Elisabeth Ahlner Malmström; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pictorial Language; Pedagogical Semiotics; Pedagogy and didactics; Functional Meaning; Intuition; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : Interaction, communication and signification are fundamental to the human world. How do children use codes in their drawings, as in-struments of processing information, representing reality? I find use-ful tools in theories that focus upon the semiotic play, thought and language. LÄS MER