Sökning: "child drawings"

Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden child drawings.

  1. 1. Children helping children? : Values and concerns in corporate charity

    Författare :Yelyzaveta Hrechaniuk; Anna Sparrman; David Moats; Nick Lee; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Competitions for children; Children s drawings; Creativity; Soft toys; Child design; Play; Child perspective; Children s perspective; Consumption; Money; Tävlingar för barn; Barnteckningar; Kreativitet; Mjukdjur; Design; Lek; Barnperspektiv; Barns perspektiv; Konsumtion; Pengar;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore corporate children's charity in practice. This is achieved by examining empirically a campaign organized by the company IKEA in collaboration with the non-profit organization Save the Children. LÄS MER

  2. 2. Social scaling and children's graphic strategies : A comparative study of children's drawings in three cultures

    Författare :Sven Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children s drawings; Social scaling. Children s social worlds; Graphic strategies. Cultural variation. Representations; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This cultural comparative study examines social scaling in children's drawings and whether children's formal graphic strategies follow the lines of traditional develop­mental stage models. Moreover, an attempt is made to develop methodological tools for comparative cultural research on children's social worlds. LÄS MER

  3. 3. TRÖST : beskriven av långvarigt sjuka barn, föräldrar och en sjuksköterska

    Författare :Charlotte Ångström-Brännström; Vera Dahlqvist; Astrid Norberg; Gunilla Strandberg; Joakim Öhlén; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; cancer; child; chronic disease; comfort; drawing; family; nurse; parent; pediatric nursing; sibling; social network; barn; barnsjukvård; cancer; familj; föräldrar; långvarig sjukdom; socialt nätverk; sjuksköterska; syskon; teckningar; tröst; Nursing; Omvårdnad; omvårdnadsforskning med medicinsk inriktning; Caring Sciences;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med avhandlingen är att beskriva långvarigt sjuka barns upplevelser av tröst samt vilka och vad som tröstar barn, föräldrar och en sjuksköterska. Avhandlingen omfattar fyra delstudier. Långvarigt sjuka barn, föräldrar och en sjuksköterska har intervjuats och barnen har ritat teckningar. LÄS MER

  4. 4. Experiences, symptoms and signs in 3-11 year old children undergoing day surgery within the context of the perioperative dialogue

    Författare :Berith Wennström; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; anxiety; children; cortisol; day surgery; drawings; nursing; perioperative dialogue; stress; symptoms;

    Sammanfattning : Surgical interventions create real, imagined, or potential fear or anxiety in many children, thus highlighting a need for the health professionals who work with them to increasingly act as facilitators. The overall aim of the present thesis was to gain a deeper understanding of 3-11 year-old children’s perioperative symptoms, signs, experiences and main concerns when attending hospital for day surgery and of how they manage this situation. LÄS MER

  5. 5. Making sense of TV-narratives : Children's readings of a fairy tale

    Författare :Ingegerd Rydin; Karin Aronsson; Sonja Livingstone; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Television; media reception; the fairy tale genre; narrative coherence; cultural and narrative codes; identification; the qualitative interview; child drawings; cultural dispositions; media literacy; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The present study deals with young children's' reading and reception of television fiction. Theoretically, the study is inter-disciplinary, combining text-reader oriented approaches within literature theory and sociocultural approaches within psychology and sociology. LÄS MER