Sökning: "careership"

Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet careership.

  1. 1. "De förstod aldrig min historia" : unga vuxna med migrationsbakgrund om skolmisslyckande och övergångar mellan skola och arbete

    Författare :Michael Lindblad; Lisbeth Lundahl; Jonas Olofsson; Hector Peréz Prieto; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School-to-work transition; school failure; dropout; careership; otherness; socio-geographic space; life story; career development; migration; ethnicity; Sweden; narrrative; NEET; övergång från skola till arbetsliv; skolmislyckande; andrafiering; migration; socio-geografisk plats; narrativ; unga vuxna; karriärutveckling; Sverige; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : This study aims to deepen knowledge of young people with a migration background in Sweden, particularly those with non-European backgrounds, and their transitions from school to work. The focus is on young people with uncompleted upper secondary education (USE), drawing on their life stories, and exploring their perceptions and experiences around school failure, entering the labour market, and/or not being in education, employment or training (NEET). LÄS MER

  2. 2. Möjligheternas horisont : Etnicitet, utbildning och arbete i ungas berättelser om karriärer

    Författare :Catarina Lundqvist; Aleksandra Ålund; Erik Olsson; Mats Trondman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Career choice; career; youth; ethnicity; education; school; work; transition; narrative; horizon of opportunity; discrimination; transnationalism; Karriärval; karriär; ungdomar; etnicitet; utbildning; skola; arbete; övergångar; narrativ; möjlighetshorisont; diskriminering; transnationalism; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Sociology; Ethnicity; Youth research;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om hur unga med utländsk bakgrund berättar om sina liv och om hur de föreställer sig sina karriärval avseende utbildning och arbete. Syftet med avhandlingen är att analysera hur möjlighetshorisonter i relation till karriärskapet – de processer som genererar olika typer av karriärval – framträder i individuella berättelser. LÄS MER

  3. 3. Vad möjliggör och begränsar en hållbar elitfriidrott? Aktionsforskning i elitidrottspraktiker inom Göteborgs friidrottsförbund

    Författare :John Dohlsten; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Action research; Athletics; Coaching; Sustainability;

    Sammanfattning : In athletics, there are few strategies for detecting and managing ill health and poor well-being. New innovative collaborations are needed for coaches to meet the challenge of promoting health and creating well-being among athletes while developing top performers. LÄS MER

  4. 4. Without mast, without sails, without compass : Non-traditional trajectories into higher education and the duality of the folk-market

    Författare :Reed T. Curtis; Klara Bolander Laksov; Max Scheja; Fredrik Hertzberg; Rie Thomsen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; educational trajectories; self-efficacy; collective efficacy; sociocultural history; Sweden; neoliberalism; education; university; school choice; career guidance; statist individualism; folkhem; transitions; pragmatism; late modernity; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : In 1809, the trajectory of Swedish history and the identities associated with the country changed after Finland was lost to Russia. Swedish General von Döbeln explained that the loss left the nation "without mast, without sails, without compass." The research within this dissertation is not of war but of a similar sense of loss. LÄS MER

  5. 5. En resa med osäkra mål : Unga vuxnas övergångar från skola till arbete i ett biografiskt perspektiv

    Författare :Lena Lidström; Lisbeth Lundahl; Kerstin Hägg; Héctor Pérez Prieto; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School-to-work transitions; transition patterns; career development; career guidance; young adults; unemployment; Sweden; biographical interviews; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : School-to-work (STW) transitions have become more protracted over recent decades, with increased risks of unemployment and social exclusion for young people. Moreover, young people are expected to plan their own career and enhance their employa­bility, although gender and social and cultural background still significantly influence employment prospects. LÄS MER