Sökning: "business strategy"

Visar resultat 16 - 20 av 584 avhandlingar innehållade orden business strategy.

  1. 16. Homo domesticus : En marknadsanalys av bostadskonsumenters strategier och preferenser

    Författare :Lars Vigerland; Håkan Preiholt; Bo Edvardsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Rent control; preference; strategy; housing; Bourdieu; Correspondence analysis; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Hur påverkar bruksvärdessystemet och bostadsföretag olika konsumentgrupper på den svenska bostadshyresmarknaden och hur kan befintliga marknadsanalyser kompletteras? Systemet kritiseras för att vara ojämlikt och för att strida mot EU-lagstiftning.Bourdieu fungerar som teoretisk inspirationskälla. LÄS MER

  2. 17. Corporate strategizing : Building the group without busting the businesses

    Författare :Pontus Wadström; Matti A. Kaulio; Jannis Angelis; Svante Schriber; Tobias Fredberg; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Corporate strategy; strategizing; multi-business firms; alignment; case study; participation; strategy tools; strategy professionals; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Economics and Management;

    Sammanfattning : Purpose. This thesis contributes to the strategy literature by investigating how multi-business firm strategizing aligns with corporate and business strategy. LÄS MER

  3. 18. What’s the Problem? Reformulating the Problem for Balanced-Strategy Creation

    Författare :Sveinung Jørgensen; Per Skålén; Håvard Teigen; Stefan Tengblad; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Problem formulation; balanced-strategy creation; the means-end fallacy; decision-making; corporate social responsibility; creativity; Problemformulering; balanserad strategiutveckling; medel-mål felslutet; beslutsteori; företagets sociala ansvarstagande; kreativitet; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : By asking “What’s the problem?” this thesis addresses the crucial relationship between how strategic decision-makers formulate organizational problems and how the relevant actors attempt to solve these problems. This thesis holds that the creation of strategy can be conceived of as a decision-making process in which the strategists find, formulate and attempt to solve problems by choosing a set of means to reduce the perceived gap between the current state and the desired state of the organization. LÄS MER

  4. 19. Model-driven Alignment : Linking Business Strategy with Information Systems

    Författare :Constantinos Giannoulis; Jelena Zdravkovic; John Krogstie; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Alignment; Business; Strategy; Information; Systems; Requirements; IS; Enterprise; Models; Modeling; Computer and Systems Sciences; data- och systemvetenskap;

    Sammanfattning : Information technology (IT) is more pervasive than ever before, constituting a significant factor for performance and survival in the business arena. It is essential that IT within organizations understands what the Business needs in order to provide the necessary support and bring value, which is also true when IT is also the main value creator. LÄS MER

  5. 20. Introduktionen av ett försök att förnya sjukhusvården - ringar skrivna på vattnet

    Författare :Marita Fagerling; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; hospital care; management; change; organizing; introduction; early phase; time; time frames; translation; processes; interest; stake; documents; objects; tools; strategy; talk; controversy; level; status; pictures; sound;

    Sammanfattning : .... LÄS MER