Sökning: "business associations"

Visar resultat 6 - 10 av 79 avhandlingar innehållade orden business associations.

  1. 6. Den oberoende mellanmannen : En studie av fastighetsmäklarprofessionen och begreppet ”god fastighetsmäklarsed” i teori och praktik

    Författare :Rickard Engström; Björn Berggren; Inga-Lill Söderberg; Annina H. Persson; David Sörhammar; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Real estate agent; supervisory authority; sanctions; professional associations; profession; sound estate agent practice; objectivity; duty of care; independent intermediary; Fastighetsmäklare; tillsynsmyndighet; branschorganisationer; professionen; ”god fastighetsmäklarsed”; objektivitet; omsorgsplikt; oberoende mellanman.; Business Studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Den svenska fastighetsmäklaren intar en roll som oberoende mellanman medomsorgsplikt mot både köpare och säljare, vilket skiljer sig från hurfastighetsmäklaryrket är organiserat på de flesta andra håll i världen. Därav är densvenska modellen värd att studera och analysera. I Sverige regleras yrket i lag. LÄS MER

  2. 7. Managing the brand-association base : exploring facets of strategic brand management from the imaginary organization perspective : based on a semiotic study on the ASSESS CD-ROM by American Skandia

    Författare :Henrik Uggla; Sören Askegaard; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Imaginary organization perspective; Brand management; signifier; signified connotation; denotation; Brand identity; Brand identity system; Brand image; Brand equity; Brand association base; visibility; endogenous; exogenous; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : The aim of the present thesis is twofold. The first goal is to contribute to the understanding of collaborative facets of Strategic Brand Management of a brand identity in relation to the partner base from the perspective of a coordinating leader brand in the imaginary organization. LÄS MER

  3. 8. Forest owners' associations in a changing society

    Författare :Thomas Kronholm; Sveriges lantbruksuniversitet; Sveriges lantbruksuniversitet; []
    Nyckelord :LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : In recent decades structural changes in the forestry sector have changed forest owners’ characteristics and thus the member base of forest owners’ associations. More general social trends have also changed how individuals and organizations interact with each other. LÄS MER

  4. 9. Sustainable Development in Forest Owner Associations – Stakeholder Roles

    Författare :Anna Thorning; Yvonne von Friedrichs; Cecilia Mark-Herbert; Peter Öhman; Teppo Hujala; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Forest owner associations are co-operative organisations with democratic foundations based on one member -one vote. The members are forest owners who are organised in the associations as owners and also have the roles of suppliers of forest raw materials and customers of forest services. LÄS MER

  5. 10. Affärssystemsprojekt : konsekvenser av att vara sluten eller öppen för förändringar

    Författare :Annika Andersson; Lars Silver; Tomas Blomquist; Yvonne von Friedrichs; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ERP-projects; open; closed; change; Affärssystemsprojekt; öppen; sluten; förändring; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Affärssystemsprojekt är en väsentlig företeelse i organisationer. Allt ifrån små till större nationella och internationella företag har ett affärssystem som stöd för sina affärsprocesser. LÄS MER