Sökning: "brand management"

Visar resultat 1 - 5 av 67 avhandlingar innehållade orden brand management.

  1. 1. Brand relationship management : den varumärkesbyggande processen

    Författare :Tony Apéria; Ingmar Tufvesson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Brand relationship management; Varumärkesbyggande; Category management; ECR; Varumärkets personlighet; Relationsmarknadsföring; Brand identity prism; Projektiva tekniker; Retailer branding; Kapitalisering; Konsumentdialog; Varumärkesrelationer.; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är (1)att studera hur förändringar i konkurrens och samverkan på en marknad både påverkar användningen av varumärken och dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten; (2)att diskutera hur dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten kan utvecklas för att stärka relationen dem emellan.Den empiriska delen baseras på fem fallstudier. LÄS MER

  2. 2. Varumärket som strategiskt konkurrensmedel - Om konsten att bygga upp starka varumärken

    Författare :Frans Melin; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; resource based strategy.; positioning; core values; brand orientation; brand loyalty; brand identity; brand equity; Brand management; brand strategy; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : In recent years the importance of strong brands has come very much into focus both among theoreticians and practitioners. In order to gain a better understanding of the nature of brand strength, I have chosen to analyse the branding process. LÄS MER

  3. 3. Managing the brand-association base : exploring facets of strategic brand management from the imaginary organization perspective : based on a semiotic study on the ASSESS CD-ROM by American Skandia

    Författare :Henrik Uggla; Sören Askegaard; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Imaginary organization perspective; Brand management; signifier; signified connotation; denotation; Brand identity; Brand identity system; Brand image; Brand equity; Brand association base; visibility; endogenous; exogenous; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : The aim of the present thesis is twofold. The first goal is to contribute to the understanding of collaborative facets of Strategic Brand Management of a brand identity in relation to the partner base from the perspective of a coordinating leader brand in the imaginary organization. LÄS MER

  4. 4. Märkesorientering - Utveckling av varumärken som strategiska resurser och skydd mot varumärkesdegeneration

    Författare :Mats Urde; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; brand competence; resource-based strategy; trademark protection; genericness; trademark degeneration; brand identity; Brand strategy; brand orientation; management; Företagsledning; Management of enterprises;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how an organisation’s approach to brands can, in the building up of a brand competence, prevent trademark degeneration and develop and protect brands as strategic resources. A line of argument is put forward for adopting a new corporate approach (mind-set) to brands. LÄS MER

  5. 5. Brand building in the business-to-business context : The brand equity perspective

    Författare :Galina Biedenbach; Maria Bengtsson; Peter Hultén; Joakim Wincent; George Christodoulides; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Brand building; brand equity; brand management; business-to-business; customer experience; organizational buying behavior; professional services; rapport; role behavior; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : The main purpose of this doctoral dissertation is to investigate factors affecting B2B brand building by applying the brand equity perspective in the professional services context. Three peer-reviewed and published articles and one book chapter examine different aspects related to the enhancement of brand equity and brand building in the B2B context. LÄS MER