Sökning: "bodily presence"

Visar resultat 1 - 5 av 24 avhandlingar innehållade orden bodily presence.

  1. 1. Å gjøre dansen til sin : Bachelorstudenters levde erfaringer i moderne- og samtidsdans

    Författare :Irene Velten Rothmund; Lena Hammergren; Tone Pernille Østern; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Dance studies; modern dance; postmodern dance; contemporary dance; dance technique; students lived experiences; higher education; hermeneutic phenomenology; tradition; learning; bodily presence; transformation; Hans-Georg Gadamer; Max van Manen; Dansevitenskap; moderne dans; postmoderne dans; samtidsdans; danseteknikk; studenters levde erfaringer; høyere utdanning; hermeneutisk fenomenologi; tradisjon; læring; tilstedeværelse; transformasjon; Hans- Georg Gadamer; Max van Manen; Theatre Studies; teatervetenskap;

    Sammanfattning : The aim of this PhD-thesis is to explore bachelor students' lived experiences with different traditions in modern- and contemporary dance in a vocational dance education. The project is informed by Hans- Georg Gadamer's philosophical hermeneutics and Max van Manen's hermeneutic phenomenological method. LÄS MER

  2. 2. How Do You Become a Successful Beggar in Sweden? : An inquiry into the images of begging and giving 2011 to 2016

    Författare :Cecilia Parsberg; Lunds universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; fine arts; images; begging; giving; beggar; giver; successful; solidarity; empathy; affect; space of action; free movement; borders; politics of waiting; gestures; urban life; participating art; asymmetry; symmetry; place; house; co-presence; framing; social choreography; power; activate the image; ethics; aesthetics; video documentation; artistic research; phronesis; Hannah Arendt; Judith Butler; Sara Ahmed; Sven-Eric Liedman;

    Sammanfattning : My first encounter with a begging person led me to spend five years investigating the new situation regarding begging and giving in Sweden. The premise is that every-day actions and reactions to another person can be made visible through aesthetics with ethical underpinnings. LÄS MER

  3. 3. Hur blir du en framgångsrik tiggare i Sverige? : en undersökning av tiggandets och givandets bilder 2011 till 2016

    Författare :Cecilia Parsberg; Cecilia Lagerström; Göran Dahlberg; Stefan Jonsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; fine arts; images; begging; giving; beggar; giver; successful; solidarity; empathy; affect; space of action; free movement; borders; politics of waiting; gestures; urban life; participating art; filminstallation; asymmetry; symmetry; place; house; co-presence; framing; social choreography; power; activate the image; ethics; aesthetics; ethics; video documentation; artistic research; phronesis; Hannah Arendt; Judith Butler; Sara Ahmed; Sven-Eric Liedman; fri konst; bilder; tiggande; givande; tiggare; givare; framgångsrik; solidaritet; empati; affekt; förhandlingsutrymme; den fria rörligheten; gränser; politiskt väntrum; gester; urbant liv; deltagande konst; filminstallation; asymmetri; symmetri; plats; hus; co-presence; framing; social koreografi; makt; aktivera bilden; etik; estetik; videodokumentation; konstnärlig forskning; fronesis; Hannah Arendt; Judith Butler; Sara Ahmed; Sven-Eric Liedman; fri konst; Fine arts;

    Sammanfattning : Mitt första möte med en tiggande föranledde mig att under fem år undersöka den nya situationen för tiggeriet och giveriet i Sverige. Förutsättningen är att vardagliga handlingar och reaktioner gentemot en annan människa kan synliggöras estetiskt med en etisk klangbotten. LÄS MER

  4. 4. Att mötas på folkhögskola : en studie om folkhögskollärares pedagogiska hållning

    Författare :Filippa Millenberg; Per Andersson; Erik Nylander; Eva Alerby; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lifeworld phenomenology; Ethnography; Folk high school; Teacher; Encounter; Livsvärldsfenomenologi; Etnografi; Folkhögskola; Lärare; Möten;

    Sammanfattning : I avhandlingen utforskas pedagogiska praktiker och den lärande vardagen på folkhögskola genom att titta på hur möten mellan lärare och kursdeltagare framträder i hantverkskurser på folkhögskola. Vidare utforskar studien hur den relationella dimensionen av dessa möten kan förstås och vilken betydelse möten har i lärares praktik. LÄS MER

  5. 5. Att vara vaken under operation i regional anestesi : Från patienters upplevelser till en vårdande modell

    Författare :Ann-Christin Karlsson; Sofia Almerud Österberg; Margaretha Ekebergh; Annika Larsson Mauléon; Åsa Engström; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; anesthesia care; hermeneutics; intraoperative caring model; patient’s experiences; patient-nurse interaction; phenomenology; philosophy; reflective lifeworld research; regional anesthesia; video recording; Vårdvetenskap; Caring Science; Caring Sciences;

    Sammanfattning : Aim: The overall aim of the thesis was to describe the experiences of awake patients during surgery under regional anesthesia. In addition, the aim was to develop a model for intraoperative care that can support and enhance patients’ well-being during the intraoperative period. LÄS MER