Sökning: "bilen i stockholm"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden bilen i stockholm.

  1. 1. Gångtunneln : Urbana erfarenheter i svensk ungdomslitteratur 1890–2010

    Författare :Lydia Wistisen; Boel Westin; Göran Rossholm; Paul Tenngart; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Young Adult Literature; Spatial studies; Urbanity; Youth Culture; Stockholm; City representations; Space; Intersectionality; The suburb; The Shopping Mall; The Street; Homelessness; The Car; The Motorcycle; Consumption; Modernity; Fashion; Ungdomslitteratur; rumsteori; urbanitet; ungdomskultur; Stockholm; stadsskildringar; rummet; intersektionalitet; förorten; miljonprogrammet; varuhuset; mellanöl; gatan; hemlöshet; konsumtion; Modernitet; motorcykeln; smink; mode; bilen; Helena Nyblom; Marika Stiernstedt; Hjalmar Wallander; Emil Norlander; Kar de Mumma; Signe Lindegren; Maja Jäderin-Hagfors; Martha Sandwall-Bergström; Harry Kullman; Anna Lisa Lundkvist; Disa Netterström-Jonsson; Sven Wernström; Sonja Berg; Inger Brattström; Stig Malmberg; Börje Isaksson; Lars Peterson; Kerstin Thorvall; Maria Gripe; Peter Pohl; Åsa Anderberg Strollo; Inger Edelfeldt; Peter Pohl; Mats Wahl; Tore Persson; Malin Isaksson; Douglas Foley; Literature; litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis shows that the urban experience is a fundamental part of the development of the Swedish young adult novel by analysing city representations in Swedish young adult literature from 1890 to 2010. By suggestion that there is a strong bond between the notion of the urban and that of adolescence this study examines continuity and change in representations of coming-of-age, focusing especially on intersections between age, gender, class, ethnicity and sexuality. LÄS MER

  2. 2. Hushållen och dagligvarudistributionen : en konsumentekonomisk analys

    Författare :Barbro Anell; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : På 10-20 år har antalet dagligvarubutiker halverats – 1963 fanns över 20 000 enheter och 1978 under 10 000. Vad har denna förändring betytt för hushållens insatser av tid och arbete i distributionen? Vem i hushållet gör inköpen av dagligvaror? Var görs inköpen? Hur ofta görs inköpen? Hur tar man sig till och från butiken? Kan hushållen göra sina inköp på ett mindre tids- och kostnadskrävande sätt? Vilken butiksstruktur passar vilken typ av hushåll? I en stor kartläggning av hushållens inköpsvanor och förutsättningar för inköp, som gjordes i örebro 1971 söktes svaren på dessa frågor. LÄS MER

  3. 3. Making travel sustainable with ICT? : The social practice of travel planning and travel information use in everyday life

    Författare :Åsa Nyblom; Mattias Höjer; Greger Henriksson; Marie Thynell; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Travel planning; travel information; travel information services; travel planners; sustainable social practices; practice theory; everyday life; ICT; urban transport; user-centred perspective; Planering och beslutsanalys; Planning and Decision Analysis;

    Sammanfattning : Adopting the perspective of the traveller, this thesis examines how travel plans are actually made in the everyday situation and how information is used and drawn on when planning the many, often unremarkable, trips of ordinary urban life. Ethnographical field studies in southern Stockholm, Sweden, employing a practice theory perspective showed that people use a vast mixture of different types of information when planning and making trips. LÄS MER

  4. 4. Understanding processes and travel behaviour changes connected to electric vehicle adoption

    Författare :Joram H.M. Langbroek; Joel P. Franklin; Yusak Susilo; Jilian Anable; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Transportvetenskap; Transport Science;

    Sammanfattning : The use of electric vehicles (EVs) has the potential to increase the sustainability of the transport system, especially in case of unchanged or decreased car use, eco-driving and charging during hours of low electricity demand in case of an electricity generation mix with a large share of renewable energy sources. However, EVs still use much energy and EV-use does not solve problems regarding accessibility, social equity, traffic safety and has only a limited beneficial effect on liveability (e. LÄS MER