Sökning: "bild barn"

Visar resultat 31 - 35 av 80 avhandlingar innehållade orden bild barn.

  1. 31. "I min familj är vi omusikaliska" : en studie av barns musikaliska identitet

    Författare :Joakim Hellgren; Eva Georgii-Hemming; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : Denna studie genomfördes som ett musikprojekt på en mindre skola där alla barn i årskurserna fyra till sex deltog. Barnen fick under sju veckor lära sig grunderna i de vanligast förekommande instrumenten i rockgruppsspel. LÄS MER

  2. 32. Acute Mastoiditis in Children – A National Study in Sweden

    Författare :Frida Enoksson; Lund näs- och halssjukdomar Öron-; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; pneumococcal conjugate vaccine; surgical treatment; guidelines; paediatric; acute mastoiditis;

    Sammanfattning : One of the greatest threats to society today is the development of bacterial resistance to antibiotics. It is commonly accepted that this is mainly due to the use of antibiotics. Acute otitis media (AOM) is responsible for the highest number of antibiotic prescriptions to children although it is in most cases a self-limiting disease. LÄS MER

  3. 33. Unequal Valuations of Lives and What to Do About It : The Role of Identifiability, Numbers, and Age in Charitable Giving

    Författare :Hajdi Moche; Daniel Västfjäll; Arvid Erlandsson; Erkin Asutay; Annika Wallin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Charitable giving; Donation decision; Identifiable victim effect; Singularity effect; Age effect; Compassion fade; Scope-insensitivity; Intervention; Deliberation; Unit asking method; Välgörenhetsgivande; Donationsbeslut; Identifierbarhetseffekt; Singularitetseffekt; Ålderseffekt; Intervention;

    Sammanfattning : Many people choose to donate money to help victims of humanitarian crises. However, people’s donation decisions often fail to reflect that all victims are equally valuable to help. Instead, some victims seem to be favored. LÄS MER

  4. 34. Småbarnsskolan: vad hände och varför?: en sekellång historia studerad med fokus på förändring av pedagogisk verksamhet från 1833 och framåt

    Författare :Britten Ekstrand; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational history; Infant schools; school history; transition; long term educational change; frame factor theory; pioneers of Froebelian work.; nursery schools; Comparative and historical pedagogy; Jämförande och historisk pedagogik; Education; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Some fields in the research about the history of childcare in the nineteenth century in Sweden is lacking. In popular textbooks infant schools (småbarnsskolor) are thought of and described as a pedagogical and social activity, while a later phenomenon, the nursery schools, seemed to lack all pedagogical insight, care-taking was exclusively at hand. LÄS MER

  5. 35. Konturer av ett kvinnligt fält : Om missbrukande kvinnors möten i familjeliv och behandling

    Författare :Karin Trulsson; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; national insurance; Social problems and welfare; substance abuse treatment; social support; family life; life history; habitus; social and cultural capital; gender; masculinity; motherhood; femininity; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation is to describe the conditions under which substance abusing women live with regard to their families, the substance abuse and treatment. The interaction between the substance abusing women and the institutional expectations is analysed from gender and class perspective. LÄS MER