Sökning: "berättelser socialt arbete"

Visar resultat 1 - 5 av 32 avhandlingar innehållade orden berättelser socialt arbete.

  1. 1. Hot, våld och emotionellt arbete på de särskilda ungdomshemmen : Personalens berättelser

    Författare :Peter Andersson; Carolina Överlien; Marie Sallnäs; Anders Bruhn; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Youth institution; Staff perspective; Violence; Emotional work; Feeling rules; Narrative; Social Work; socialt arbete;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to describe how staff working at secure units define violence, the ways in which they say violence affects them emotionally, and the ways they emotionally handle violence. The secure units (särskilda ungdomshem) are managed by the Swedish National Board of Institutional care (Statens Institutionsstyrlese, SiS). LÄS MER

  2. 2. Berättelser om inre röster : Ett fenomenologiskt och kommunikativt perspektiv

    Författare :Lis Bodil Karlsson; Evy Gunnarsson; Elisabet Cedersund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; hallucinations; hearing voices; recovery; schizophrenia; user perspective; Social work; Socialt arbete; socialt arbete; Social Work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : The phenomenon of hearing voices is examined in a communicative way and with a phenomenological perspective. Data consist of talks in focus groups and of written autobiographical texts. LÄS MER

  3. 3. Ungas erfarenheter av skola, samhällsvård och vuxenblivande : En studie av fem livsberättelser

    Författare :Ylva Spånberger Weitz; Anders Gustavsson; Thomas Lindstein; Ingrid Höjer; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; life stories; out-of-home care; youths; transition to adulthood; school; social work; sense of belonging; comprehension work; livsberättelser; samhällsvård; ungdomar; vuxenblivande; skola; socialt arbete; hemmatillhörighet; förståelsearbete; Social work; Socialt arbete; socialt arbete; Social Work;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att fördjupa kunskapen om skolsituationen för barn och ungdomar i samhällsvård samt att fördjupa kunskapen om de processer varigenom de unga finner vägar genom skolan och samhällsvården mot ett självständigt liv som unga vuxna. Studien har genomförts i fem svenska storstadskommuner. LÄS MER

  4. 4. Självskadande handlingar : ungdomars berättelser: kontextualisering av ett medikaliserat socialt fenomen

    Författare :Inger Ekman; Hildur Kalman; Lars Evertsson; Emma Sorbring; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Self-injuring acts; adolescents; narratives; Internet; interaction; social context; arenas of comfort; social work; medicalization; demedicalization;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is twofold; to explore adolescents’ own views on self-injuring acts and to analyse the field of research on self-injuring acts. Together, these two aims comprise the overall aim of the thesis; to increase knowledge on self-injuring acts among adolescents. LÄS MER

  5. 5. Different Voices - Different Stories : Communication, identity and meaning among people with acquired brain damage

    Författare :Eleonor Antelius; Lars-Christer Hydén; Marja-Liisa Honkasalo; Andrew Sparkes; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Acquired brain damage; body; communication; dependence; disability; embodiment; enactment; ethnography; identity; language use; meaning-making practices; narratives; normality; personhood; power relations; self-determination; social interaction; stories; storytelling; story-making; videoethnography; voice; Beroende; berättande; berättelser; etnografi; funktionshinder; förkroppsligande; förvärvad hjärnskada; identitet; kommunikation; kropp; maktrelationer; meningsskapande praktiker; narrativer; normalitet; personskap; röst; självbestämmande; social interaktion; språkanvändning; videoetnografi; Disability research; Handikappsforskning;

    Sammanfattning : The main purpose of the dissertation is to understand meaning-making practices used by people suffering from acquired brain damage with severe physical and communicative disabilities, in order to create and sustain their identity and personhood in relation to other people. The study emanates from the idea that identity and personhood, also in relation to disability, are created/sustained in ongoing interaction between people in everyday situations, and that the ability to narrate is central to such a creation of identity. LÄS MER