Sökning: "bedömning"

Visar resultat 11 - 15 av 459 avhandlingar innehållade ordet bedömning.

  1. 11. Från A till F : Bedömning och betygssättning i historia på gymnasiet

    Författare :Kristina Kakoulidou; Niklas Ammert; David Rosenlund; Johan Samuelsson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Historieundervisning; bedömning; betygssättning; samstämmighet; gymnasieskolan; läroplan; kursplan; History Education; Historia med didaktisk inriktning;

    Sammanfattning : This licentiate thesis examines how history teachers in Swedish upper secondary school translate the syllabus for History 1b into practice when they construct, assess and grade student assignments and exams, and how this, in turn, affects students’ final grades and the equivalence of grades.The empirical material was collected from six teachers at five different upper secondary schools, and consisted of, on the one hand, authentic students’ assignments and exams, along with partial grades and resulting final grades, and, on the other hand, the teachers’ reflections on the processes involved in assessing and grading said assignments and exams, and subsequently awarding final grades. LÄS MER

  2. 12. Vara steget före : Bedömning av patienters smärta, näringstillstånd och hudkostym

    Författare :Carina Bååth; Christina Lindholm; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; assessment; assessment tool; skin; nutrition; pain; registered nurse; enrolled nurse; bedömning; bedömningsinstrument; hudkostym; näringstillstånd; sjuksköterska; smärta; undersköterska; Nursing; Omvårdnad; Nursing Science; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet var att beskriva och jämföra sjuksköterskors och underskö­terskors bedömningar av patienters smärta, näringstillstånd och hudkostym samt de­ras uppfattningar om att använda bedömningsinstrument. Vidare att beskriva sjuk­sköterskors och undersköterskors uppfattningar om hur de bedömer patienters smärta, näringstillstånd och hudkostym. LÄS MER

  3. 13. Uppmärksamhet för bedömning : att följa varje barns lärprocesser för en likvärdig utbildning i förskolan

    Författare :Monica Ehrström; Anette Sandberg; Martina Norling; Eva M Johansson; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool teachers; Assessment; Attentiveness; Preschool children; Equality in education; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to contribute with knowledge about the tension between preschool teachers' mission to teach and support children's learning on the one hand and the mission to assess children's learning processes on the other hand, in relation to equality in education. In Swedish preschools, children with different experiences meet, all of whom should have the opportunity to develop and learn based on their varied circumstances and needs. LÄS MER

  4. 14. Bedömning för vilket lärande? : En studie av vad bedömning för lärande blir och gör i ämnet idrott och hälsa

    Författare :Björn Tolgfors; Marie Öhman; Mikael Quennerstedt; Jörgen Tholin; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Assessment for learning AfL ; formative assessment; physical education and health PEH ; governmentality; performativity; the didactic triangle; Sports Science; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation deals with the didactic consequences of assessment for learning (AfL) in the subject of physical education and health (PEH) at three upper secondary schools in Sweden. The purpose of the study is to investigate how assessment for learning is realised in PEH and what triadic relations between the teacher, student and subject content are established in the formative assessment practice. LÄS MER

  5. 15. I den betraktades ögon. Ungdomar om bedömning i skolan

    Författare :Jennie Sivenbring; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; bedömning; utbildning; diskurs; institution; Michel Foucault; Erving Goffman; disciplinering; möjlighetsvillkor; subjektsskapande; motstånd;

    Sammanfattning : The present study examines how young students in the last year of comprehensive school make sense and use of the formal assessments they are given regarding their school performance. By interviewing 28 students in year nine of the Swedish compulsory school, ”talk about assessments” is analyzed as speech acts enabled by the assessment discourse. LÄS MER