Sökning: "bedömning no"
Visar resultat 1 - 5 av 84 avhandlingar innehållade orden bedömning no.
1. Formativ bedömning : en enkel match eller en svår utmaning? Effekter av en kompetensutvecklingssatsning på lärarnas praktik och på elevernas prestationer i matematik
Sammanfattning : Research reviews have shown that the use of formative assessment in classroom practice can substantially improve student achievement. However, a strong research base about how to support teachers’ implementation of such formative classroom practice is lacking. LÄS MER
2. Bedömning av det muntliga nationella provet : en bedömning för metaspråk om muntligheten
Sammanfattning : The starting point in this licentiate thesis is the fact that students are to do a national test in Swedish, Course B, in upper secondary school, and that their oral presentations are to be assessed by the teacher. Since the assessment of orality must be equal according to the curriculum and irrespective of the teaching preceding the assessment, questions on teacher training in orality are highlighted. LÄS MER
3. Från A till F : Bedömning och betygssättning i historia på gymnasiet
Sammanfattning : This licentiate thesis examines how history teachers in Swedish upper secondary school translate the syllabus for History 1b into practice when they construct, assess and grade student assignments and exams, and how this, in turn, affects students’ final grades and the equivalence of grades.The empirical material was collected from six teachers at five different upper secondary schools, and consisted of, on the one hand, authentic students’ assignments and exams, along with partial grades and resulting final grades, and, on the other hand, the teachers’ reflections on the processes involved in assessing and grading said assignments and exams, and subsequently awarding final grades. LÄS MER
4. Godkänd i svenska? : Bedömning och analys av gymnasieelevers texter
Sammanfattning : This thesis deals with the assessment of school texts by students in Swedish upper-secondary school or in the corresponding adult education and concentrates on what differs between the grades Pass and Fail. The 60 texts used in the survey come from the 1997 archives of the national test construction group. LÄS MER
5. Vara steget före : Bedömning av patienters smärta, näringstillstånd och hudkostym
Sammanfattning : Det övergripande syftet var att beskriva och jämföra sjuksköterskors och undersköterskors bedömningar av patienters smärta, näringstillstånd och hudkostym samt deras uppfattningar om att använda bedömningsinstrument. Vidare att beskriva sjuksköterskors och undersköterskors uppfattningar om hur de bedömer patienters smärta, näringstillstånd och hudkostym. LÄS MER