Sökning: "barns social utveckling"
Visar resultat 11 - 15 av 54 avhandlingar innehållade orden barns social utveckling.
11. Skogsträdgårdsvistelser ur barns perspektiv – Speglat under samtalspromenader
Sammanfattning : The licentiate thesis examines what spending time in a forest garden can offer children when this environment is used for teaching aimed at sustainability. What do the children remember from their visits to the forest garden? What do they find special or memorable? What can the children learn there? To answer such questions, walk-and-talk conversations were conducted with children who for a three-year period had regularly visited a forest garden during school hours. LÄS MER
12. "Vi började se barnen och deras samspel på ett nytt sätt " : Utveckling av samspelsdimensionen i förskolan med hjälp av Pedagogisk processreflektion
Sammanfattning : The overall aim of the Educational Process Reflection (EPR) studies has been to develop a better understanding concerning interaction between adults and children and the conditions for children’s peer play and interaction within the pre-school arena. The ultimate goal of the present study is to explore how practitioners through the use of EPR may develop the dimension of social interaction between practitioners and children and between children, in order to consciously create a more healthy and inclusive experience for all children and especially for children at risk. LÄS MER
13. "I min familj är vi omusikaliska" : en studie av barns musikaliska identitet
Sammanfattning : Denna studie genomfördes som ett musikprojekt på en mindre skola där alla barn i årskurserna fyra till sex deltog. Barnen fick under sju veckor lära sig grunderna i de vanligast förekommande instrumenten i rockgruppsspel. LÄS MER
14. Nyanlända barns deltagande i språkliga händelser i förskolan
Sammanfattning : The overall aim of this study is to contribute with knowledge about newly arrived children’s participation in communicative events and the communicative tools that are being practiced by them. The study takes its starting point in a sociocultural perspective on learning and is informed by Vygotsky´s (1896-1934) thoughts on development, which is learning taking place in interaction between people in a sociocultural context. LÄS MER
15. Barns uppfattningar om konsumtion, sparande och arbete : en studie i ekonomisk socialisation
Sammanfattning : Denna avhandling behandlar barnets utveckling till konsument och producent hur barns kunskaper, värderingar och beteenden inom ramen för de två rollerna utvecklas. Den ekonomiska socialisationen studeras ur både ett kognitivt utvecklingsteoretiskt och ur ett inlärningsteoretiskt perspektiv och i en empirisk undersökning prövas ett antal förklaringsfaktorer till barns inställning till konsumtion, reklam och sparande samt deras konsument- och arbetsrollsrelaterade kunskaper. LÄS MER