Sökning: "barns samtal"
Visar resultat 1 - 5 av 32 avhandlingar innehållade orden barns samtal.
1. Meningsskapande samtal : En studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik
Sammanfattning : This thesis aims to contribute to the knowledge of children’s meaning-making by focusing on processes and content in preschool practice. Meaning-making is understood as a situated process that emerges in the mutual interplay of a child’s previous and current experiences and the preschool practice in which the child participates and acts. LÄS MER
2. Barns medierade värld : syskonsamspel, lek och konsumtion
Sammanfattning : This thesis focuses on sibling interaction and children’s everyday media practices in their homes. Ten sibling pairs, aged four to nine years, have been followed in their homes during a six-month period with media ethnographic methods. The data mainly consist of video recorded sibling interactions. LÄS MER
3. Samtals- och skriftspråksorienterade lärarledda aktiviteter i förskoleklass
Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskaper om förskoleklassens verksamhet med fokus på lärares och barns handlingar i samtals- och skriftspråksorienterade lärarledda aktiviteter. Centrala frågor i studien handlar om vad som händer i mötet mellan läraren och barnen och vilka förutsättningar för barns samtalande och skriftspråkande som skapas i interaktion mellan läraren och barnen i de lärarledda aktiviteterna. LÄS MER
4. Förskolan som mötesplats : barns strategier för tillträden och uteslutningar i lek och samtal
Sammanfattning : Pre-school as a Meeting Place – Children’s Access-strategies and Exclusions in Play and Conversation The research reported in this thesis attempts to understand what happens when children interact with each other in the context of activities in a pre-school setting (here called Daggkåpan) when adults are not involved. By using ethnographically inspired methodology, in combination with conversation-analysis, this project has been analysing everyday interaction between children who are three to five years old. LÄS MER
5. Skolkuratorns samtalspraktik : en studie om individuella samtal med barn i den svenska grundskolan
Sammanfattning : This thesis fills part of the existing knowledge gap regarding school social workers (SSW) individual counselling practice. The overall aim is to investigate the individual SSW counselling in Swedish elementary schools, as part of the pupil health team (PHT). LÄS MER